یکی از مقامات یمن اعلام کرد اگر کشوری در حمله به یمن دست داشته باشد، کشتیرانی خود را در معرض خطر قرار داده است.

محمد علی الحوثی، یکی از اعضای جنبش انصارالله یمن گفت که حمله به یک پایگاه نظامی در شمال شرقی اردن پیام روشنی درباره نارضایتی بسیار زیادی است که سیاست آمریکا در جهان عرب با آن روبر شده است. واشنگتن باید پیام این اتفاق را درک کند.

براساس گزارش النشره، او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: وقایع غزه چهره زشت آمریکا را آشکار کرد و شر آن را نشان داد و این نتیجه طبیعی جنایت جویی بایدن رئیس جمهور آمریکا است. بایدن دیگر نمی‌تواند درست فکر کند، او علیه مردم غزه جنایت می‌کند و تمام تلاش خود را برای ادامه جنایت نسل کشی در غزه انجام می‌دهد که حتی در دیوان بین المللی دادگستری لاهه برای مردم نیز آشکار شده است. 

او خطاب به آمریکا گفت: اگر اعراب و مسلمانان شجاعت و رهبری کافی داشته باشند، نیروی شما به تنهایی نمی‌تواند چیزی را فراهم کند، رهبری چیزی است که اعراب و مسلمانان فاقد آن هستند و وقتی حضور داشته باشد با سلاحی که دارند حرکت می‌کنند، حتی اگر کمتر از سلاح آمریکایی پیشرفته باشد.

الحوثی همچنین تاکید کرد: تعریف شدن ما در زمره گروه تروریستی به دلیل اینکه طرف غزه بودیم را مایه مباهات و افتخار می‌دانیم، زیرا در مقابل مستکبرانی که مظلومین غزه را می‌کشند، مقاومت می‌کنیم. ما الحمدلله این کار را انجام می‌دهیم. نیازی به آمریکایی‌ها نیست و ما آمریکا را خود ماشین جنایت و تروریسم می‌دانیم.

این عضو جنبش انصارالله با اشاره به اینکه آمریکا طرفدار نابودی دو میلیون و سیصد هزار نفر در غزه است و حاضر نیست ماشین کشتار را در آنجا متوقف کند، توضیح داد: سلاحی که مردم غزه با آن بمباران می‌شوند، آمریکایی است. یا حداقل سلاح انگلیسی. دور از ذهن نیست که فرانسه یا آلمان در تهیه سلاح مشارکت داشته باشند. آمریکایی‌ها از گسترش نبرد در منطقه ما می‌ترسند و نمی‌خواهند آن گسترش یابد.

او با تاکید کرد: ما قبول نداریم که آمریکایی‌ها با ناو‌های جنگی خود بیایند ما را بکشند و بمباران کنند و بعد از ما بخواهند که پاسخ ندهیم یا در صورت پاسخ آن‌ها را تهدید نکنیم.ما جزو کسانی نیستیم که بمباران می‌شوند و بعد پاسخ نمی‌دهند. هر کشوری که در هدف قرار دادن ما مشارکت کند، ناوبری دریایی خود را در معرض خطر قرار می‌دهد و آن و کشتی هایش هدف ما خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
محمدعلی والبخیتی وبدرالدین ستاره های ناب یمنی ومهره های فعال
مقاومت وخار چشم استکبار جهانی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
چه خنجر قشنگی به اون کتت می یاد.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
آفرین دلیر مردان آفرین شجاعان آفرین نترسه آفرین استوارها آفرین مقتدرانه خدا حفظ کنه شماها را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
این مقام یمنی نیست از حوثی ها است یمن دولت و رئیس جمهور دارد حوثی ها عده ای شورشی مسلح هستند
Italy
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
چرا همیشه باید در تاریخ انسان های بی عقلی باشند و بخواهند اشتباهات گذشتگان خودشون رو تکرار کنند و نابود شوند و بعد دوباره بخوان خودشون رو بسازند با کلی کشته و آوارگی مردمانشان..عجیبه..البته به ما مربوط نمیشه بذارید انقدر همدیگرو بکشند تا جونشون دربیاد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
خدا یمن رو از دست شما نجات بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
خدا به تو درک و فهم و شعور بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
انگارعصرحجره خنجرمی ذارن پرشالشون
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۶:۱۱ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
درود بر حوثی های یمن یادگار ساسانیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
هشدار کبری برای یازده
آخرین اخبار