مدیر جهادکشاورزی سردشت گفت: ۶.۵ کیلومتر طرح انتقال آب با لوله در اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شد که برای این طرح در مجموع ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

احمد علیپور مدیر جهادکشاورزی سردشت با بیان اینکه ۶.۵ کیلومتر خط لوله انتقال آب کشاورزی به روستا‌های این شهرستان اجرا شد، گقت: با انتقال این لوله خط ۷ روستا شهر‌های سردشت و میرآباد که طی چند سال گذشته با مشکل آب کشاورزی روبه شده بود، برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: در پروژه‌های انتقال آب، تامین لوله به صورت رایگان توسط دولت صورت گرفته و بهره‌برداران کشاورزی امور مرتبط با آماده‌سازی و کارگذاری لوله‌ها را عهده دار بوده و اجرای پروژه‌ها به صورت مشارکتی نتایج مطلوبی را به دنبال داشته است.

مدیر جهادکشاورزی سردشت با اشاره به کمبود منابع آبی در کل کشور و ضرورت اصلاح شیوه‌های مصرف آب در کشاورزی و مدیریت صحیح ادامه داد: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب در مسیر انتقال آب و رعایت ضوابط زیست محیطی، یکی از اقدامات اساسی در افزایش بهره‌وری و جلوگیری از تبخیر بوده که در همین راستا نیز اقدامات مناسبی در سطح روستا‌های سردشت و مریوان صورت گرفته است.

علی پور بیان کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده اعتبارات مناسبی در حوزه انتقال آب کشاورزی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و نیز بهره‌مندی سایر روستاها، برای سال آینده تخصیص داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.