دادستان دامغان با اشاره به تشکیل شعبه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در این شهرستان گفت: اولین پرونده جرایم انتخاباتی در زمینه فضای مجازی در این شعبه تشکیل شد و در حال رسیدگی است.

مهدی کلامی مقدم دادستان دامغان در دومین نشست پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری دامغان، گفت: شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به صورت تخصصی با حضور قاضی متخصص در این امر، خارج از روال پرونده‌ها، جرایم انتخابات را با سرعت و دقت لازم بررسی می‌کند و حکم مربوطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود.

وی بیان کرد که در این شعبه موارد مختلف ناشی از تهمت و افترا، خرید و فروش آرا، تخریب نامزدها، تخلفات اعضای ناظر و اجرایی انتخابات و چالش‌ها و تخلفات حاکم بر فضای حقیقی و مجازی شهرستان دامغان بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این ایام، همه کانال‌های مجازی رصد می‌شود، تصریح کرد: با جرایم انتخاباتی برخورد لازم صورت می‌گیرد و در صورت تکرار تخلف پس از دریافت تذکر، پرونده قضایی برای افراد تشکیل و پرونده در شعبه تخصصی بررسی می‌شود.

جلوگیری از تخریب، هدف اصلی ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی است

فرماندار دامغان نیز در این نشست بیان کرد: قبل از وقوع هر گونه تخلف انتخاباتی، ستاد پیشگیری در شهرستان‌ها تشکیل شد که با دقت، رصد فضای مجازی و جلوگیری از تخریب را به عنوان هدف اصلی دنبال می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.