تایید صلاحیت ۳۴ داوطلب دیگر نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی گفت: ۳۴ نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان تایید صلاحیت شدند و تعداد این افراد به ۲۱۹ نفر افزایش یافت.

آقای عزیزی اظهار کرد: این سومین بار است که در ۲ هفته گذشته شورای نگهبان فهرست تایید صلاحیت‌های جدید داوطلبان نمایندگی مجلس در استان آذربایجان شرقی را اعلام می‌کند.

وی ادامه داد:با افزوده شدن این تعداد به تایید صلاحیت‌های قبلی در آذربایجان شرقی مجموع این افراد که پیش از این ۶۳۱ نفر بود را در استان به ۶۶۵ نفر رساند.

آقای عزیزی اضافه کرد: با اعلام افراد جدید تعداد تایید صلاحیت شده‌های آذربایجان شرقی به بیش از ۵۵ درصد رسید در حالی که این درصد پیش از تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان ۳۳.۶۶ درصد در استان بود.

وی یادآور شد: پیش از این نیز هفته قبل ۷۷ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در شهرستان تبریز توسط شورای نگهبان تایید شدند که امروز هشت نفر دیگر توسط شورای نگهبان تایید شد و این تعداد در شهرستان تبریز به ۸۵ نفر افزایش یافت.

آقای عزیزی ادامه داد: بیشترین تعداد تایید صلاحیت شدگان در اعلام امروز مربوط به شهرستان شبستر با ۹ نفر، تبریز با هشت نفر و هشترود نیز با هشت نفر است.

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی افزود: در بین نمایندگان سری سوم تایید صلاحیت شده جدید توسط شورای نگهبان در استان افراد سرشناس شناخته شده وجود ندارد.

 دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
نهادهای نظارتی نباید بگذارند کم کاری و سیاسی کاری مدیران به کل جامعه و منافع بیت المال ضرر بزند.
ضمنا مردم هم باید در زمان انتخابات و رای دادن خود به عملکرد و تجربه قبلی از اینگونه افراد و احزاب توجه داشته باشند و نگدارند اشخاص بی کفایت و نالایق در مجلس یا شورای شهر رای بیاورند.
اگر مردم بجای توجه به شعارها به عملکردهای مدیران و نمایندگان و احزاب رای بدهند قطعا افرادی که کاندیدا میشوند که اهل عمل باشند نه اهل شعار دادن صرف.
وقتی کاندیداها و احزاب سیاسی ببیند عملکرد ضعیف یا قوی آنها می تواند در انتخاب آتی آنها تاثیر گذار باشد آنگاه رقابت برای افزایش خدمت رسانی شکل خواهد گرفت نه رقابت برای ورود به هر قیمت و با هر هزینه ای.