پس از اینکه مسئولان صهیونیستی مدعی آتش‌بس موقت در غزه شدند، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که این جنبش به دنبال آتش‌بس دائمی است.

«طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه امروز دوشنبه تأکید کرد که آتش‌بس در غزه، مقدمه اصلی هر اقدام بعدی در خصوص توافق تبادل اسرا است.

رسانه‌های اسرائیلی و غربی امروز مدعی پیشرفت در مذاکرات مربوط به تبادل اسرای فلسطینی و اسرائیلی شدند. صهیونیست‌ها در تلاش هستند که بدون آتش‌بس دائمی و فراگیر بتوانند اسرای در بند حماس را آزاد کنند، ولی مقاومت فلسطین، این مسئله را پیش‌شرط هر گونه توافقی اعلام کرده است.

النونو با اشاره به اینکه تبادل اسرا و بازسازی غزه در مرحله بعد از آتش‌بس قرار دارد، گفت: نکته اصلی، توقف حملات به نوار غزه است و زمانی که این مسئله صورت گرفت، می‌توان سایر جزئیات را بررسی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که «در ابتدا از آتش‌کامل و فراگیر سخن می‌گوییم، نه آتش‌بس موقتی».

محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر ساعتی پیش گفت که مذاکرات درباره اسرای فلسطینی و اسرائیلی، نسبت به هفته‌های گذشته، بهتر شده و مرحله کنونی مذاکرات می‌تواند به آتش‌بس دائمی در آینده منجر شود.

النونو اسرائیل و شخص بنیامین نتانیاهو را مسئول کارشکنی در توافق دانست و گفت: ملت فلسطین و قدرت مقاومت، نخستین تضمین [اجرای توافق]هستند. گذشته از اینکه قطر، مصر و ترکیه هم ضمانت‌های سیاسی داده‌اند.

وی با بیان اینکه «آمریکا باید بفهمد که اسرائیل در جنگ شکست خورده است»، خاطر نشان کرد: هنوز زود است که درباره تعداد اسرایی که آزاد خواهند شد، صحبت کنیم، ولی ما به دنبال آزادی اسرای خود و تضمین اسارت مجدد آنان هستیم».

رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته خبر دادند که رؤسای موساد و شاباک رژیم صهیونیستی با مسئولان آمریکایی، قطری و مصری در پاریس مذاکراتی انجام دادند. هدف از این مذاکرات، «حرکت به سمت توافق جدید تبادل اسرا» بین اسرائیل و مقاومت فلسطین است.

تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد که این نشست به پایان رسیده و «در مذاکرات، پیشرفت حاصل شده است. در این دیدار، طرح آزادی اسرا در چند مرحله بررسی شد». دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم، مذاکرات را «سازنده» خواند، ولی در عین حال گفت که هنوز «شکاف‌های بزرگی» وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
دیگه چیزی از غزه نمانده باید تا نابودی آخرین صهیونیست جنگید باید تمام گروه ها این غده سرطانی را ریشه کن کنند ‌با تروریست سازش ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۷:۳۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
رسوایی اسراییل در سطح جهانی یعنی درحال محو شدن وزمینه آن آماده شده است شما مزدورانشان چه می‌فهمید اینها رو.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۷:۳۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
آفرین همینطور با قدرت وبا اقتدار با دشمن برخورد کنید فقط آتش بس دائمی وبعد از آتش بس دائمی تصمیم میگیرید چیکار میکنید اصلا یک قدم عقب نشینی نکنید یک بار کردید اسرا رو آزاد کردید جواب گرفتید ۳۰ هزار نفر انسان سه‌ید ومفقود زیر آوار واین همه آواره ولی سر پناه اینها براتون درس باشه طبق قران هر وقت عمل نکردید وکوتاه آمدید دشمن خیال خام کرده وغاط اضافه کرده وفکر کرده از سر ضعف هست خداوند فرمود شما محزون واندوهگین نباشید شما برترین وشما به اذن الله پیروزید.
فان حزب الله هم الغا لبو ن به اذن الله انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
فقط نظر حماس والسلام
مرگ بر آمریکا واسرائیل و خامیانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
شما که میخواستین اسرائیل رو محو کنید؟!؟!
آخرین اخبار