احیاء ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در هرمزگان با حضور رئیس جمهور

با حضور رئیس جمهور ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در هرمزگان احیاء شد.

با حضور رئیس جمهور ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی در هرمزگان احیاء و جشن احیائ بصورت نمادین در شرکت سپهر دریاجنوب بندرعباس به نمایندگی از دیگر طرح‌ها برگزار شد.

رئیس جمهور با تبریک ایام دهه فجر و گرامی داشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب  گفت: در کنار جشن احیای  واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل در هرمزگان امروز جشن صدور مجوز صیادان را در منطقه داریم.

آیت الله ابراهیم رئیسی  گفت: با تلاش دولت سیزدهم مشکل ۲۰ ساله صیادان در این منطقه حل شد و تاکنون بیش از ۱۲ هزار مجوز صادر شده است و اکنون وزارت جهاد کشاورزی باید همه نیاز‌ها و خدمات صیادان را پیگیری و دنبال کند و گره‌های شاغلان این بخش گشوده شود.

رئیبس جمهور گفت: تاریخ مردم هرمزگان نشان از مقاومت طولانی این خطه دارد که دست استعمارگران را کوتاه کرده اند و این مقاومت از سده‌ها پیش تا دفاع مقدس و انقلاب اسلامی امروز هم ادامه یافته و صد‌ها شهید گواه این رشادت هاست.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی گفت: مجموعه مدیران و جهادگران دولت نهضت احیای کارخانه‌های تعطیل را بسیار خوب دنبال کردند و در همه استان‌ها گام‌های خوبی برداشته شد.

رئیس جمهور گفت: استان هرمزگان رتبه برتر واحد‌های احیا شده را دارد و ۶۱۰ کارخانه را به چرخه تولید بازگرداند یکی از نمونه‌ها  احیا شده شرکت سپهر دریاست که در این مجموعه ۱۴ کشتی  در حال ساخت است.

آیت الله ابراهیم رئیسی  گفت:با احیای این واحد تولیدی ۵۰۰ نفر  شاغل شدند و با قولی که مسئولان داده اند با توسعه این شرکت زمینه اشتغال  در این کار واحد به هزار نفر می‌رسد.

وی گفت:بازگشت کارخانه‌های تعطیل شده سود خالص برای کشور است و اکنون احیا به بیش از ۷ هزار واحد رسیده است و امروز مساله نهضت احیای کارخانه‌های تعطیل باید قوی‌تر از گذشته ادامه یابد.

رئیس جمهور گفت: باید به سمتی رفت تا کارخانه نیمه تعطیل در کشو نباشد و کسی دیگر دغدغه شغل نداشته باشد.

اکنون در کنار استقلال سیاسی باید به استقلال اقتصادی هم توجه شود و هدف گذاری رشد ۸ درصدی محقق شود.

مدنی نماینده دولت در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی گفت: در مجموع ۸ درصد کل واحد‌های احیا شده کشور در هرمزگان است که زمینه  اشتغال ۱۷ هزار نفر فراهم شده است.

مدنی گفت: با این احیا جلوی هدر رفت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان  گرفته شده است.

از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۷ هزار ۴۳۹ واحد اقتصادی به چرخه تولید بازگشته اند که شمار افراد شاغل در این طرح‌ها نیز ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر است که در سامانه نیز ثبت و در دسترس عموم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار