افزایش سرانه فضای ورزشی در مدارس استان اردبیل

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سرانه فضا‌های ورزشی مدارس این استان به ۵۰ سانتیمتر مربع افزایش یافته است.

اکبر دهقانی نیا میانگین سرانه فضاهای ورزشی مدارس کشور را ۳۷ سانتیمتر مربع ذکر کرد و گفت: با اجرای طرح‌های عمرانی سرانه فضای ورزشی مدارس استان از ۲۲.۵ سانتیمتر مربع به حدود ۵۰ سانتیمتر مربع ارتقا یافته است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: برای افزایش سرانه فضای ورزشی در مدارس استان طرح شهید سلیمانی با احداث ۴۱ واحد فضای ورزشی مجهز به چمن مصنوعی آغاز شده که ۲۶ واحد آن به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی ۱۵ واحد نیز به صورت جدی جریان دارد.

به گفته او، علاوه بر این ۱۲ هزار متر مربع فضای ورزشی مجهز و زمین چمن مصنوعی در ۲۴ مدرسه استان اجرا شده و در حال بهره‌برداری است.

دهقانی نیا با اشاره به اجرای کف‌پوش روباز در حیاط مدارس دخترانه و احداث ۲۵ سالن ورزشی سقف کوتاه برای اجرای بازی‌های بومی و محلی و ورزش‌های سبک بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او ادامه داد: در قالب این طرح هشت سالن و طرح ورزشی مدارس با عمر اجرایی بالای هفت سال در استان اردبیل تکمیل شده و به بهره‌برداری رسید.

دهقانی نیا بیان کرد: ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان در مدارس جزو اولویت‌های آموزش و پرورش استان اردبیل تعیین شده و در این زمینه، بهسازی و نوسازی لوله‌کشی آب و تهیه مواد بهداشتی و نیز آبگرم در سرویس بهداشتی مدارس برنامه‌ریزی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، کمبود نیروی متخصص حوزه سلامت و ورزش را مهم‌ترین مشکل این بخش در مدارس استان ذکر کرد و گفت: به رغم کمبودها و فعالیت ۷۳۵ معلم و مربی ورزش و سلامت در مدارس استان، با سازماندهی نیرو و به کارگیری معلمان دلسوز و آموزش دیده، همه اهداف سلامت و تندرستی در مدارس به شکل جدی دنبال می‌شود.

او افزود: امسال طرح شهید خرازی با هدف فعال کردن دانش‌آموزان در زمینه ورزش و امور فرهنگی و ارتقای سلامتی دانش‌آموزان تحت عنوان پدرـ پسر و مادرـ دختر در مدارس استان در حال اجراست و در قالب آن، هر هفته برنامه ورزشی اجرا می‌شود و دانش‌آموزان به همراه والدین خود به ورزش می‌پردازند.

دهقانی نیا بیان کرد: این طرح در ۲ رشته آمادگی جسمانی و مهارت‌های ورزشی توپی در روزهای پنجشنبه برای مادران و دختران و روز جمعه برای پدران و پسران به صورت چرخشی در ۲۲ مدرسه استان در حال اجرا بوده و با استقبال خوب اولیا و دانش‌آموزان مواجه شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.