رییس سازمان برنامه و بودجه:

۱۵ میلیارد دلار کالای اساسی سالانه وارد کشور می شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۱۵ میلیارد دلار کالای اساسی سالانه وارد کشور می شود که نشان می دهد از ظرفیت های خدادادی موجود به خوبی استفاده نشده است.

داود منظور روز سه شنبه در حاشیه آیین آبگیری سد تاج امیر دلفان در جمع اهالی روستای تاج امیر اظهار کرد: باید ظرفیت های کشور را در بخش های مختلف تقویت کرد تا بخشی از این واردات در داخل به مرحله تولید برسد.

وی با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی سیاست اصلی دولت سیزدهم است عنوان کرد: با خرید تضمینی گندم در سال گذشته و با تصویب قیمت مناسب، ۱۰ و نیم میلیون تن گندم در کشور خریداری شد که در ارتباط با دانه های روغنی، برنج و سایر کالاهای اساسی نیز باید رویکرد مشابهی داشته باشیم تا به زودی جشن خودکفایی کشور را در تولید این محصولات برگزار کنیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های آبی لرستان، گلستان، گیلان، مازندران و همچنین خوزستان گفت: تلاش دولت سیزدهم بر این است که نعمت ارزشمند آب به خوبی مدیریت و ذخیره سازی و با بهره وری مناسب به کار گرفته شود چراکه این استان ظرفیت دارد بخش بزرگی از نیازهای کشور به کالاهای اساسی را تامین کند.

منظور ادامه داد: امروز کشور با وجود همه فشارهای خارجی، سرافرازانه و مقتدرانه رو به سوی پیشرفت نهاده و صحنه سازندگی و کارآفرینی شده است.

کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در لرستان

وی همچنین گفت: نرخ بیکاری در لرستان ۹ درصد کاهش یافته و نرخ رشد اقتصادی این استان طی ۲ سال گذشته شتاب چشمگیری یافته است که باید با توجه به عقب ماندگی هایی که به طور تاریخی در لرستان وجود دارد این استان را به صورت ویژه دید و شتاب پروژه های عمرانی و زیرساختی را افزایش داد.

رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: حدود ۵۰ پروژه و طرح در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش، آبرسانی، سدسازی و حمل و نقل در استان لرستان آماده بهره برداری تا پایان سال آینده است.

منظور ادامه داد: دولت سیزدهم خود را متعهد به نزدیک کردن شاخص های توسعه یافتگی، عدالت بین استانی و توزان توسعه می داند و بنا دارد پروژه های ناتمام مانده در سالیان گذشته را به نتیجه برساند.

منظور افزود: سد تاج امیر در سال ۹۰ شروع و تا ابتدای این دولت پیشرفت آن حدود ۴۰ درصد بود که با اهتمام دولت سیزدهم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) امروز به نتیجه رسیده و با تکمیل، آبگیری و بهره برداری از آن، آب شرب بهداشتی در اختیار روستاها و شهر نورآباد قرار خواهد گرفت و ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه نیز آبی خواهد شد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: یکی از امتیازهای مهم لرستان ظرفیت های توسعه کشاورزی، صنعتی و دامداری است و امیدوار هستیم که این طرح ها بتواند نقش مهمی در توسعه این زمینه ها داشته باشد.

منظور همچنین با اشاره به افتتاح شبکه آبیاری سد ایوشان به صورت همزمان با سد تاج امیر افزود: شبکه آبیاری سد ایوشان از کارهای بزرگ دولت سیزدهم است که در این راستا ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مشروب می شود.

به گفته وی تا پایان سال حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال مازاد بر سهمیه ۲۵ هزار میلیارد ریالی لرستان به طرح های عمرانی اختصاص خواهد یافت و سد کمندان ازنا نیز به زودی توسط رییس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.