برپایی اردوی جهادی در روستای دهنو بهزادیِ فهرج

سومین اردوی جهادی مناطق محروم استان کرمان در روستای دهنو بهزادیِ شهرستان فهرج برگزار شد.

به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان و حوزه بسیج ادارات و کارمندان شهید بهشتی سپاه ثارالله استان کرمان، سومین اردوی جهادی به مناطق محروم طی امسال با همراهی دستگاه‌های زیرمجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، صندوق بازنشستگی، اداره کل فنی و حرفه‌ای، بانک توسعه تعاون، بانک رفاه کارگران، صندوق کار آفرینی امید، اداره کل تامین اجتماعی و اداره بهزیستی در شهرستان فهرج روستای دهنو بهزادی برگزار شد.

گوئینی سرپرست اداره روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هدف از برگزاری اردو‌های جهادی، ارائه خدمات مربوط به مشاغل، رفع مشکلات اولیه لوازم خانگی و خدمات فنی و حرفه‌ای، بیمه تامین اجتماعی، کشاورزی، روستاییان و هچنین خدمات مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری تسهیلات بانکی، بهزیستی و درمانی است.

وی ضمن اشاره به ارائه خدمات دستگاه‌های مربوطه به صورت رایگان افزود: همچنین ویزیت روستاییان از سوی تیم پزشکی و تحویل دارو به آن‌ها نیز انجام می شود.

در این اردوی جهادی مدیران کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، صندوق بازنشستگی، فنی و حرفه ای، بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، صندوق کار آفرینی امید، اداره کل تامین اجتماعی، حوزه بسیج ادارات کارمندان سپاه ثارالله استان و اداره بهزیستی شهرستان با ایجاد میز خدمت در روستای دهنوبهزادی امروز پاسخگوی مردم این منطقه بودند.

همچنین در ابن اردوی جهادی ویزیت و داروی رایگان، خدمات پیرایشی، تعمیرات گرمایشی سرمایشی به مردم این منطقه ارائه و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

مجتبی مصباح مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در سفر به فهرج گفت: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هماهنگی بسیج ادارات استان برای یک اردوی جهادی به روستای دهنوبهزادی در شهرستان فهرج آمده اند.

وی هدف از برگزاری این اردوی جهادی را آوردن خدمات دولت از مرکز استان به مناطق محروم بیان کرد و افزود: به جای اینکه مردم برای گرفتن ارائه خدمت به ما مراجعه کنند ما این فاصله را کم کردیم تا بتوانیم برای ارائه خدمت در خدمت مردم مناطق محروم باشیم.

مصباح تصریح کرد: در این اردو هر یک از دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حد وسع و توان، خدمات خودشان را از جمله خدمات درمانی، ویزیت رایگان، توزیع دارو، مشاوره از سوی مشاورین بهزیستی، آموزش خدمات فنی از سوی مراکز فنی حرفه ای، اعطای تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک‌های زیر مجموعه اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در حوزه بهزیستی توزیع وسایل معیشتی و آنچه که در استان می‌توانستیم ارائه دهیم به مردم این منطقه ارائه کردیم و امیدواریم گره‌ای از مشکلات مردم این منطقه باز کرده باشیم.

وی گفت: شهرستان فهرج یکی از شهرستان‌های محروم استان است و باتوجه به اینکه توزیع تسهیلات اشتغالزایی در مرکز استان صورت می‌گیرد، اختصاص تسهیلات اشتغالزایی چه در تبصره ۱۸ مشاغل خرد و خانگی و چه در مشاغل روستایی با اولویت شهرستان‌های کمتر بر خوردار صورت می‌گیرد.

مصباح افزود: شهرستان فهرج در زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات اشتغالزایی خود را اجرایی کرده و این شهرستان فهرج جزو شهرستان‌های پیش رو در ایجاد اشتغال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان همچنین در زمینه تبدیل نمایندگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ۴ شهرستان استان به اداره، گفت: تقاضای تبدیل شدن به اداره را برای این ۴ شهرستان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کردیم؛ ولی این اختیارات در اختیار وزارت خانه است و بازرسینی از سوی وزارتخانه به این شهرستان‌ها مراجعه کردند و گزارشاتی در این زمینه تهیه کردند، اکنون منتظر پاسخ وزارتخانه هستیم که یکی از این شهرستان‌ها شهرستان فهرج است.

سرهنگ عسکری مسئول بسیج کارمندان استان کرمان هم گفت: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر اردوی جهادی تحت عنوان میز‌های خدمت جهادی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه متبوع این سازمان در منطقه محروم دهنو بهزادی شهرستان فهرج صورت گرفت و با تیم‌های پزشکی، مراکز خدمات دهی در بین مردم حضور پیدا کردند که امیدواریم با توزیع بسته‌های معیشتی، خدمتی مناسب به مردم ارائه شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار