طرح آبیاری و زهکشی یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد ایوشان خرم آباد روز سه شنبه با حضور "داود منظور" معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در این خصوص گفت: شبکه‌های پایان سد ایوشان با هدف آبیاری سه هزار هکتار طراحی شده است که امروز در فاز اول یک هزار و ۷۰۰ هکتار به بهره برداری رسید.

داریوش حسن نژاد با اشاره به هزینه کرد ۸۲۰ میلیارد ریال برای فاز نخست افزود: ۲ هزار میلیارد ریال برای اتمام مابقی این طرح نیاز است و در صورت بهره برداری کامل از شبکه سه هزار هکتاری، ۲ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: عملیات احداث شبکه آبیاری و پایاب هشت هزار هکتار از اراضی پایین دست سد‌های استان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تاکید کرد: پیشرفت عملیات اجرایی شبکه‌های آبیاری سد‌های استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون رشد قابل توجهی داشته است بطوریکه شبکه "ایوشان" نیز در ۲ سال اخیر تکمیل و بهره برداری شد.

 حجم ۶ سد در حال بهره برداری لرستان ۲۰۸ میلیون متر مکعب، حجم سد‌های در دست اجرا ۱۱۵ و سد‌های مطالعاتی ۵۱۰ میلیون متر مکعب است همچنین از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی استان تنها ۲۴ درصد آبی شده که حدود ۲۰ درصد از متوسط کشوری کمتر است.

آغاز آبگیری سد تاج امیر دلفان، بازدید از چند طرح عمرانی و شرکت در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و گفتگوی دولت و بخش خصوصی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه منظور به لرستان است.

برچسب ها: کشاورزی ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.