هزار و ۵۰۰ کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان از برگزاری یک‌هزار و ۵۰۰ کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

محمد رضا سالاری روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پس از ابلاغی که از سوی ستاد دهه فجر مبنی بر مسوولیت کانون در کمیته کودک و نوجوان به این اداره‌کل سپرده شد، جلساتی با حضور نمایندگان ادارات و سازمان‌ها برگزار و با بررسی پیشنهادها، جدول ویژه برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان دهه فجر، برای اجرا در استان، تدوین شد.

وی ارائه هنرمندانه دستاوردهای انقلاب اسلامی، آرمان‌های شهدا، امام شهدا و مجاهدت‌های مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها، به نسل تازه انقلاب را یکی از رویکردهای کانون استان در برنامه ریزی برای این ایام عنوان کرد.

رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با محوریت جلب مشارکت حداکثری کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در راستای بزرگداشت شعائر انقلاب طرح‌ریزی شده است.

وی «جذابیت و اثربخشی» را ۲ ویژگی برنامه‌های این کمیته برای اجرا در دهه فجر عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تلاش همه جانبه دشمنان در حوزه کودک و نوجوان و صرف هزینه بسیار در این زمینه، طراحی و اجرای برنامه‌های اثربخش و جذاب برای ارائه دستاوردهای انقلاب به جامعه مخاطب در همه برنامه‌ها در نظر گرفته شده، تا کودکان و نوجوانان با این بخش مهم از تاریخ و فرهنگ خود آشنا شوند.

سالاری به اجرای یک‌هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و دینی اشاره کرد و افزود: هم‌زمان با سایر نقاط کشور، برنامه‌های این کمیته با نواختن زنگ انقلاب در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

وی حضور پیک امید در حاشیه شهر و روستاها را یکی از برنامه‌های کانون برای تقسیم این شادی با کودکان این مناطق عنوان کرد و گفت: تلاش شده نشاط این ایام را به مخاطبان بیشتری منتقل کنیم تا در انجام رسالت خود، که همان برقراری عدالت فرهنگی است، گام دیگری برداریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان به حضور تریلی سیار نمایش کانون و اجرای برنامه در استان اشاره کرد و یادآور شد: کارگاه‌های نقاشی، خوشنویسی، بحث آزاد، اوریگامی، کارت‌پستال سازی، برگزاری جشن‌ها، رونمایی از کتاب، برگزاری ویژه برنامه صبح شعر آهنگ بهاران و اجرای برنامه‌های مشترک با استانداری، پلیس راهور، شهرداری، ورزش و جوانان و دیگر سازمان‌ها در این ایام انجام می‌شود.

وی با اشاره به مساله فلسطین و غزه، ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی، بیان کرد: هیچگاه مردم این مناطق، بویژه کودکان بی‌گناه را، فراموش نمی‌کنیم و بر همین اساس در بسیاری از برنامه‌ها، رویکرد ما آشنایی مخاطبان با این شرایط و تولید اثر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار