طنین زنگ انقلاب ۴۵ ساله در مدارس دیار میرزا

زنگ انقلاب امروز به مناسبت دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور در مدارس استان گیلان نواخته شد.

زنگ انقلاب به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در مدارس استان گیلان و همچنین با حضور استاندار و جمعی از مسئولان در دبیرستان دخترانه آیت الله بهجت فومنی رشت طنین انداز شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در این مراسم با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی، پس از پیروزی ظفرمندانه انقلاب اسلامی همواره علیه کشور دست به توطئه زده‌اند، اما همیشه ناکام مانده‌اند.

او با بیان اینکه که انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید است، خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: این انقلاب در برابر توطئه‌های دشمنان با ایستادگی و مقاومت حفاظت شده است و امروز با شکوه و اقتدار هر چه بیشتر در اختیار شما دانش‌آموزان و نسل نو قرار دارد و باید بیش از همیشه مورد مراقبت قرار گیرد.

استاندار با اشاره به نقش مهم آینده سازان کشور در سرنوشت این مرز و بوم افزود: دانش آموزان هوشیار باشند که دشمنان چشم طمع به کشور دوخته اند؛ لذا این قشر از جامعه باید با درس خواندن و با سلاح علم و ایمان در سرنوشت کشور نقش آفرین باشند.

عباسی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن انتخابات ۱۱ اسفند و اهمیت حضور حداکثری مردم در این عرصه مهم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، انتخابات مختلف اعم از مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و رئیس جمهوری برگزار می‌شود و مردم در تعیین سرنوشت شان دخالت دارند.

او با اشاره به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی افزود: حضور حداکثری مردم برای شرکت در این انتخابات اهمیت دارد؛ از این رو دانش آموزان می‌توانند در ترغیب خانواده‌ها برای شرکت در این تکلیف نقش آفرین باشند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در نزدیک به ۴ هزار واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.