۲ سایت جدید فسیلی در ششتمد خراسان رضوی شناسایی شد

استاد دانشگاه و عضو هیات مدیره سمن بومگردی سبزوار گفت: ۲ سایت جدید فسیلی با پیگیری و ارزیابی تیم مطالعاتی ژئوپارک غرب خراسان رضوی در شهرستان شِشتَمَد شناسایی شد.

علی اکبر شایان یگانه استاد دانشگاه و عضو هیات مدیره سمن بومگردی سبزوار گفت: این سایت‌های فسیلی دربردارنده گونه‌های زیبا و کمیابی از فسیل نرم تنان و روزن‌داران است که نمونه‌هایی از مرجان‌های قدیمی منحصر به فرد لوله‌ای و ستاره دریایی هم در این فسیل‌ها دیده می‌شود.

او افزود: با شناسایی این ۲ سایت فسیلی، در مجموع چهار سایت فسیلی در شهرستان ششتمد وجود دارد و پیش بینی می‌شود سایت‌های فسیلی دیگری هم در این منطقه وجود داشته باشد.

استاد دانشگاه و عضو هیات مدیره سمن بومگردی سبزوار ادامه داد: با وجود این سایت‌ها می‌توان صفحات تاریخی دوره دوم زمین شناسی را ورق زد و هم اینک این سایت‌ها در حال شناسایی و ارزیابی دقیق‌تر است و اطلاعات تکمیلی اطلاع رسانی می‌شود.

شایان یگانه بیان کرد: ۲۵ منطقه برای تبدیل شدن به ژئوسایت‌های ژئوپارک در منطقه غرب خراسان رضوی شناسایی شده است که می‌توان آن‌ها را برای ثبت در یونسکو نیز معرفی کرد.

او تصریح کرد: این منطقه از نظر زمین‌شناسی تیپیک و منحصر به فرد است و بیش از ۵۰ پدیده متمایز در مناطق غربی استان خراسان رضوی شناسایی شده است که ظرفیت ژئوسایت شدن را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار