مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: بر اساس قانون هوای پاک واحد‌های آلاینده باید از محدوده کلانشهر تبریز انتقال داده شوند.

آقای اشتری در جلسه کارگروه محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: با هدف تحقق ماده ۱۴ قانون هوای پاک انتقال واحد‌های آلاینده به خارج از محدود‌ه های شهری الزامی است و باید دستگاه‌های مختلف در این زمینه همکاری‌های لازم و کافی با حفاظت محیط زیست را انجام دهند.

وی اظهار کرد: طبق ماده ۱۴ قانون هوای پاک در مواردی که کاهش یا از بین بردن آلودگی ناشی از مراکز صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست فقط از طریق انتقال تمام یا بخشی از خطوط تولید یا تاسیسات یا اماکن آن‌ها به نقاط مناسب امکان پذیر است و یا فعالیت مراکز مذکور در مناطق مسکونی سلامت ساکنان آن مناطق را به خطر بیندازند مالکان و مدیران واحد موظف هستند در مهلت تعیین شده در طرح انتقال به انتقال واحد مربوطه اقدام کنند.

آقای اشتری اضافه کرد: بر همین اساس عمل نکردن به مفاد این ماده محکومیت به پرداخت جزای نقدی معادل سه درصد درآمد سالانه ناخالص واحد را در پی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به مرحله اول اجرایی شدن ماده قانونی فوق انتقال واحد‌های آبکاری و کوره‌های آجرپزی تبریز در دستور کار قرار دارد و مصوبات کارگروه قبلی و عملکرد دستگاه‌های مسئول مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بر همین مبنا دستگاه‌هایی که در این خصوص عملکرد ارائه نکرده و وارد مرحله عملیاتی نشده اند ضمن ارائه توضیحات لازم باید اقدامات سریع و قانونی را آغاز کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی بر ساماندهی واحد‌های صنعتی آلاینده در کلان شهر‌ها تاکید و اظهار کرد: برای ساماندهی واحد‌های صنعتی آلاینده نیازمند برنامه ریزی دقیقی هستیم و باید تمهیداتی اندیشیده شود تا واحد‌های آلاینده در سریعترین زمان ممکن به خارج از محدوده تبریز انتقال یابند.

در این نشست مقرر شد برای نیل به اهداف مدنظر و تحقق تصمیمات اتخاذ شده مصوبات کارگروه با جدیت بیشتر پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.