با دستور رئیس جمهور؛ ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرستان بشاگرد اختصاص یافت

۵۰۰ میلیارد تومان برای پیشرفت در حوزه‌های راه، آبرسانی و ابخیزداری شهرستان بشاگرد اختصاص یافت.

دولت مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پیشرفت بشاگرد اختصاص داد.

 ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای تجهیز هنرستان‌های شبانه روزی و ساخت دو هنرستان شبانه روزی جدید و مقاوم سازی همه مدارس شهرستان بشاگرد و ۲۵۰ سهمیه آزمون استخدامی به این شهرستان اختصاص یافت.
وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از رئیس جمهور در جمع مردم بشاگرد حضور یافت.

قرار بود امروز رئیس جمهور به بشاگرد سفر کند که بعلت شرایط جوی سفر وی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش بعنوان نماینده دولت در جمع مردم بشاگرد گفت: رئیس جمهور دلش با شما مردم خوب بشاگرد است و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پیشرفت در حوزه‌های راه، آبرسانی و آبخیزداری شهرستان بشاگرد اختصاص داده است.

صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه باید با مطالعه و بر اساس شرایط محیط زیستی و پایدار باشد.

وی گفت: وزیر بهداشت مشکلات درمانی و درمانگاه‌های شهرستان بشاگرد را بصورت ویژه پیگیری خواهد کرد.

وی قول داد دولت دو هنرستان شبانه روزی دخترانه و پسرانه در شهرستان بشاگرد بسازد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: علاوه بر اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان عمرانی و زیرساختی به شهرستان بشاگرد، در بخش آموزش هم اعتبار ویژه ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز فضا‌های مراکز آموزشی اختصاص می‌یابد.

صحرایی گفت: در طرح شهید عجمیان همه مدارس شهرستان بشاگرد زیر پوشش قرار می‌گیرد و نوسازی آن‌ها از تابستان سال آینده آغاز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای برخی مدارس در شهرستان بشاگرد به علت مسافت طولانی با مراکز درمانی و شهر، سرویس‌های ویژه حمل و نقل اختصاص می‌یابد که امیدوارم حداقل برای شماری از مدارس در این منطقه خودرو‌هایی واگذار شود.

صحرایی در مورد طرح‌های نیمه تمام در این شهرستان نیز گفت: دولت سیزدهم همه طرح‌هایی که در این شهرستان در گذشته تصویب شده را دنبال خواهد کرد و با مطالعه و میزان اثر گذاری در اولویت می‌گذارد.

مراد صحرایی در خصوص کمبود معلم در مدارس هرمزگان گفت: این موضوع مساله ملی است که به علت برخی تصمیم‌های بدون مطالعه در گذشته اکنون به مساله جدی تبدیل شده است.

وی گفت: به علت کمبود فضا‌های آموزشی و نبود اعتبار کافی به اندازه کافی توانایی جذب معلم نداریم و نامتوازنی در جذب معلم‌ها سبب شده است در برخی نقاط تعداد معلم زیاد باشد و در برخی نقاط با کمبود مواجه هستیم.

وزیر آموز ش و پرورش گفت: در آزمون استخدامی پایان امسال در آموزش و پرورش ۲۵۰ سهمیه به شهرستان بشاگرد اختصاص یافته است.

.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار