آسوشیتدپرس: جنگ اسرائیل و حزب الله نتیجه اجتناب ناپذیر جنگ غزه است

بسیاری از افراد رویارویی نظامی اسرائیل و حزب‌الله را «پیامد اجتناب‌ناپذیر» جنگ غزه می‌دانند.

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: احتمال وقوع یک جنگ گسترده بین اسرائیل و حزب‌الله باعث وحشت غیرنظامیان در دو طرف مرز می‌شود؛ بسیاری این رویارویی را «پیامد اجتناب‌ناپذیر» جنگ غزه می‌دانند.

این خبرگزاری بر این باور است که چنین جنگی می‌تواند "مخرب‌ترین اقدام" برای هر دو طرف درگیری باشد چراکه اسرائیل و حزب الله از آخرین جنگ خود در سال ۲۰۰۶ درس‌هایی آموختند.

طبق این گزارش دو طرف چهار ماه فرصت داشتند تا برای جنگی دیگر آماده شوند. این در حالی بود که ایالات متحده در تلاش بود تا از گسترش جنگ در نوار غزه جلوگیری کند و در این راستا میزان آمادگی هر یک از طرفین را برجسته کرد که چگونه جنگ می‌تواند انجام شود و چه اقداماتی برای جلوگیری از آن انجام می‌شود.

آسوشیتدپرس ادامه داد: «به نظر می‌رسد که حزب الله از حمله حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل غافلگیر شد. حزب الله و ارتش اسرائیل نیز از سال ۲۰۰۶ توانمندی‌های خود را گسترش داده‌اند، اما دو طرف در حال حاضر نیز شکننده‌تر هستند. لبنان به دلیل بحران اقتصادی و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه.» 

به نوشته این خبرگزاری، در لبنان چهار سال است که بحران اقتصادی نهاد‌های عمومی از جمله ارتش، شبکه برق و سیستم بهداشتی آن را فلج کرده است و کشور میزبان بیش از یک میلیون پناهنده سوری دارد. از سوی دیگر، اسرائیل به دلیل جنگ در غزه که انتظار می‌رود بیش از ۵۰ میلیارد دلار یا حدود ۱۰ درصد از فعالیت اقتصادی ملی تا پایان سال ۲۰۲۴ هزینه داشته باشد، فشار اقتصادی و اجتماعی را احساس می‌کند. در صورت وقوع جنگ با لبنان این فشار به شدت افزایش خواهد یافت.» 

تال پری از مرکز تحقیقات و آموزش آلما، یک اندیشکده متمرکز بر امنیت شمال اسرائیل، با طرح این ادعا که درگیری مسلحانه بین اسرائیل و حزب‌الله "حتمی" است، گفت: "هیچ کس این جنگ را نمی‌خواهد، یا این را برای کسی آرزو نمی‌کند. راه حل دیپلماتیک بعید به نظر می‌رسد و تنها تهدیدات استراتژیک حزب الله را افزایش می‌دهد.

اسرائیل ۶۰۰۰۰ نفر از ساکنان شهر‌های نزدیک به مرز را تخلیه کرد، زیرا به دلیل نزدیکی حزب‌الله فرصتی برای هشدار درباره پرتاب موشک وجود نداشت. به گزارش آسوشیتدپرس، در یک جنگ، تخلیه ساکنان منطقی نخواهد بود، زیرا راکت‌ها و گلوله‌های حزب الله می‌تواند به تمام نقاط اسرائیل برسد.

این احتمال وجود دارد که یک جنگ در مقیاس وسیع به چندین جبهه بین دو طرف گسترش یابد، که منجر به تشدید دخالت نیرو‌های نیابتی شود. ایالات متحده، نزدیکترین متحد اسرائیل نیز بیش از پیش در این درگیری وارد می‌شود به همین دلیل در حال حاضر سعی بر کاهش تنش‌ها در منطقه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۲۱:۱۶ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
زمان تصفیه حساب با اسراییل فرا می رسد
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۲۱:۱۲ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
رزمندگان حماس نهایت سلاح آنها موشک دستی بود که صهیونیست ها توان مقابله با آن را نداشتند
اما حزب الا به تجهیزات پیشرفته ضد هوایی و دریایی زمینی چه از نظر دفاعی و تهاجمی دست برتر را دارد در مقابل اسراییل
قدرت حزب الا صد برابر بیشتر از حماس میباشد
زمان تصفیه حساب. فرا می‌رسد اگر جنگ شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اسرائیل حواسش باشه چه بلاهایی سر لبنان آورده و حسابی به لبنان بدهکاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اگه اسرائیل میخواد پای ما رو وسط بکشه به حزب الله حمله کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
اسرائیل پرونده خیلی سنگینی تو ایران و لبنان داره حواسش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
پس وقت تصفیه حساب ما با اسرائیل و آمریکا رسیده
آخرین اخبار