پدرام افشار، نویسنده فیلم سینمایی «تمساح خونی» ساخته جواد عزتی در برنامه «نقد سینما» شبکه چهار سیما درباره بازخوردهای مخاطبان و ایده فیلم گفت: خداراشاکریم که زحمت ۸۰ نفره دیده شد. ایده اولیه «تمساح خونی» از علی دادرس بود و من براساس طرح اولیه بازنویسیهایی را انجام دادم و بعد وارد پروسه نگارش شدیم.
افشار در پاسخ به این سوال که چقدر نظر آقای جواد عزتی در ساختار فیلمنامه دخیل بود؟ گفت: ما در پروسه فیلمنامه با هم پیش رفتیم و پلان به پلان و دیالوگ به دیالوگ با هم چک میکردیم و جلو میرفتیم. بالاخره آقای عزتی ایدهپرداز درجه یکی است.
نویسنده فیلم سینمایی «تمساح خونی» در پاسخ به این سوال که امثال آقای جمشیدیفر، عزتی و خلج جزو افرادی هستند که سر صحنه دیالوگهایی را خودشان اضافه میکنند، چقدر به متن وفادار بودند، یا لحظاتی را به صورت بداهه ایجاد کردند؟ توضیح داد: از آنجایی که بازیگران اصلی فیلم قریحه کمدی دارند، طبیعتاً در صحنه و در زمان دورخوانیها این اتفاق میافتد. به هر حال شما شوخیای را در کاغذ طراحی کردی، که وقتی میبینی این شوخی قابل ارتقاست، باید استقبال هم کنی. از روز اول هدفمان این بود که فیلمی در شان مردم ایران ساخته شود و در عین اینکه مردم میخندند، فکر هم کنند.
وی در پاسخ به این سوال فیلم را کمدی موقعیت میدانید؟ گفت: من «تمساح خونی» را تلفیق دو ژانر اصلی اکشن و کمدی با رگههایی از زیر ژانرهای کمدی بزن و بکوب و کمدی رمانتیک میدانم. طبیعتاً کمدی موقعیت در روند حوادث داستانی رخ میدهد.
افشار در پاسخ به این سوال که از آنجایی که فیلمهای کمدی بار اصلی رسیدن به افق هزار میلیاردی شدن را طی میکنند، آیا اگر اکران دست فیلمهای کمدی باشد، این اتفاق را خوب میدانی؟ توضیح داد: همیشه ذائقه مخاطب رابطه مستقیمی با وضعیت بازار داشته است. وقتی سازندگان فیلم میبینند، چنین استقبالی از آثار کمدی میشود، به ساخت چنین آثاری روی میآورند. وضعیت گیشه نشان میدهند مردم تمایل زیادی به آثار کمدی دارند. چه بهتر که لابهلای کمدیها اندیشه باشد و حتی کسانی که با سینما قهر کردند، آشتی دهد.