مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از افزایش ۸۵ درصدی مناطق تحت حفاظت استان نسبت پس از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

 اقبال حمیدی با تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهمترین اقدام در زمینه تحول محیط زیست کشور پس از انقلاب اسلامی، تصویب اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، در حقیقت با اختصاص یک اصل از اصول قانون اساسی به امر حفاظت محیط زیست بر ضرورت اجرای مقررات مربوط به محیط زیست تأکید شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها یک منطقه حفاظت شده در استان وجود داشت، اضافه کرد: مناطق حفاظت شده استان پس پیروزی انقلاب اسلامی به هشت منطقه افزایش یافته که با رشد ۸۵ درصدی به ۲۰۷ هزار هکتار ارتقاء پیدا کرده است.

وی اذعان کرد: پاسگاه‌های محیطبانی نیز از دو باب به ۱۹ باب و تعداد محیط بانان هشت برابر افزایش و پرسنل اداره کل نیز از ۳۰ نفر به ۲۳۳ نفر ارتقاء یافته است.

حمیدی ادامه داد: ثبت تالاب زریبار در کنوانسیون بین المللی رامسر، احداث سایت تکثیر و پرورش قوچ و میش اصیل ارمنی و آهو برای اولین بار، احداث ۶۰ منبع آبی برای حیات وحش، رشد ۱۰۰ درصدی و به روز تجهیزات اطفا حریق، رشد ۹۰۰ درصدی سلاح سازمانی، استفاده از تجهیزات به روز در حفاظت ازمناطق تحت مدیریت همچون پهباد، تلسکوپ، دوربین و بیسم دیجیتال به صورت ۱۰۰ درصدی از پیشرفت‌های سازمان محیط زیست پس از انقلاب به شمار می‌رود.

 استقرار ۷ ایستگاه پایش کیفی هوا در ۶ شهر استان و اتصال آن به شبکه پایش سراسری کشور، پایش مانیتورینگ صنایع و تجهیز تمام بیمارستان‌های استان به بی خطر ساز و برچیدن دستگاه‌های زباله بیمارستانی از دیگر رسالت‌های انجام شده این سازمان است که حمیدی به آن اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.