مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مصرف گاز در این استان طی شبانه روز گذشته به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل، یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب افزایش یافته است.

رحیم سلیمانی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف این انرژی در روزهای سرد سال، گفت: مصرف بهینه گاز امکان پایداری شبکه و بهره مندی تمامی هموطنان از گاز طبیعی را فراهم می کند.

وی تداوم شبکه گازرسانی به مشترکان خانگی را خط قرمز این شرکت بیان کرد و اظهار داشت: هم اکنون از مجموع ۴۰۴ هزار و ۹۷۲ مشترک گاز طبیعی در استان زنجان ۳۶۸ هزار و ۴۴۰ مشترک خانگی هستند.

سلیمانی نژاد دمای آسایش برای محیط های کاری و ادارات را ۱۸ درجه سانتیگراد و در منازل ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد ذکر کرد و یادآور شد: کاهش یک درجه ای دمای محیط منجر به صرفه جویی بیش از ۶ درصدی در مصرف گاز طبیعی می شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده هم استانی ها از لباس های گرم در روزهای سرد سال به جای افزایش دمای محیط، یادآور شد: مشترکان گاز طبیعی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی نسبت به عایق بندی مناسب درب و پنجره ها و دریچه های کولر اقدام کنند.

سلیمانی نژاد، افزایش تعداد مشترکان گاز طبیعی و بالا بودن الگوی مصرف را از دیگر عوامل افزایش مصرف گاز در استان زنجان برشمرد و گفت:‌ هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرهای استان و ۷۴۰ روستا از مجموع ۹۱۱ روستای استان گاز دار هستند.

وی نرخ بهره مندی خانوارهای روستایی استان زنجان از نعمت گاز طبیعی را در زمان حاضر ۹۵.۵ درصد بیان کرد و افزود: این پوشش در مجموع استانی به ۹۸ درصد رسیده است.

سلیمانی نژاد تصریح کرد: از مجموع مشترکان گاز طبیعی در این استان ۳۶۸ هزار و ۴۴۰ مشترک شهری و ۲۵۱ هزار و پنج مشترک روستایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.