طالبان در واکنش به گزارش بانک جهانی درباره اقتصاد افغانستان خواستار آزاد سازی سرمایه منجمدشده مردم افغانستان شد.

معاونت اقتصادی ریاست الوزرای طالبان گزارش اخیر بانک جهانی در مورد وضعیت اقتصادی افغانستان را ستایش کرد و از جامعه جهانی خواست سرمایه منجمدشده مردم افغانستان را آزاد کنند تا در عرصه اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به وجود بیاید.

دفتر مطبوعاتی معاونت اقتصادی ریاست الوزراء با نشر اعلامیه‌ کرد در ارتباط با وضعیت اقتصادی افغانستان گزارشی در ۳۱‌ جنوری ۲۰۲۴ میلادی از سوی بانک جهانی منتشر گردیده است، در این گزارش به پیشرفت‌های انجام شده در عرصه وضعیت اقتصادی افغانستان اشاره شده است.

در گزارش بانک جهانی آمده است که صادرات افغانستان نسبت به سال ۲۰۲۲ در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش یافته است.

اعلامیه می‌افزاید معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء حکومت سرپرست، بخش‌های مثبت و مبتنی بر واقعیت‌های عینی این گزارش را ستایش و بخش‌هایی را که به دور از واقعیت است، رد می‌کند.

در این اعلامیه آمده است که معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء از نهاد‌های بین المللی مانند بانک جهانی می‌خواهد که در مورد افغانستان واقعیت‌های عینی را در گزارش‌های خود منعکس کنند.

همچنین حکومت سرپرست بر این باور است که اگر جامعه جهانی به تعامل مثبت رو آورد، تحریم‌ها را دور سازد و سرمایه منجمد شده مردم افغانستان را آزاد سازد، افغانستان در پهلوی سایر بخش‌ها در عرصه اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد نمود.

اعلامیه می‌افزاید اگر سازمان‌های بین المللی و نهاد‌های کمک رسان به جای تضاد، تعامل مثبت را اختیار نمایند و در تمویل پروژه‌های انکشافی با افغانستان همکاری کنند، در نتیجه فرصت‌های شغلی جدید ایجاد و روی وضعیت اقتصادی کشور اثر مثبت خواهد گذاشت.

برچسب ها: طالبان ، بانک جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
طالبان فکرمردم اش نیست پول دلارامریکایی بده بعدبین طالبان خودش بده مثل ایران نیست به شعیه همه کمک یارانه بدهد