اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه از اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه خبر داد و گفت : برف و باران در راه است.

علی محمد زورآوند سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه گفت : سامانه‌ای بارشی از اواخر وقت امروز (یکشنبه) تا بعدازظهر سه شنبه جو منطقه را تحت تأثیر گرفته ضمن افزایش دمای شبانه، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و مه در سطح استان می‌شود.

وی افزود: بارش که به استثنای مناطق گرمسیر، در سایر نقاط به تدریج به شکل برف نیز مشاهده خواهد شد؛ فردا و در نیمه غربی (عمدتاً اورامانات) از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود.

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: نوع مخاطره این سامانه بارشی بارش باران، برف و مه است.

وی ادامه داد: ساعات پایانی یکشنبه تا بعد از ظهر سه شنبه زمان فعالیت این سامانه در منطقه است.

زورآوند خارنشان کرد: شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، تازه آباد، اسلام آباد، کرند غرب و مناطق سردسیر گیلانغرب منطقه اثر این سامانه اعلام شده است.

وی افزود: لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید، به تدریج یخبندان و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اثر این مخاطره اعلام شده است.

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه هم استانی‌های کرمانشاه را به احتیاط در رانندگی، اجتناب از فعالیت‌های کوه نوردی و تردد‌های غیرضرور، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی بویژه در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف، کنترل دمای گلخانه‌ها و سالن‌های تولید، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی را توصیه کرده است .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.