مازیار: انگیزه و تلاش بازیکنان عوامل بردن ژاپن بود/ اکنون قطر از ایران می ترسد

کارشناس فوتبال گفت: به نظرم انگیزه و تلاش بیش از حد بازیکنان تیم ملی فوتبال باعث برد برابر ژاپن شد.

اصغر مازیار کارشناس فوتبال درباره برد تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی ژاپن و صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: تیم ملی کشورمان بازی خوب و منطقی ارائه کرد و هم نتیجه خوبی گرفت. من فکر می‌کنم تصمیمات درستی از سوی کادر فنی اتخاذ شده بود. همچنین  یک عامل خیلی مهم که در این بازی نمود داشت،  بازیکنان تیم ملی برای برنده شدن انگیزه خوبی داشتند  و فعل خواستن در رفتار بازیکنان کاملا مشخص بود به همین علت یکی از عوامل اصلی این برد را  تلاش بیش از حد بازیکنان می‌دانم.

مازیار درباره اینکه تیم ملی ژاپن ۲ نیمه متفاوت داشت و ارزیابی اش از عملکرد این تیم در بازی با تیم ملی ایران گفت: تیم ژاپن از همان ابتدای تورنمنت جزو تیم‌های خوب محسوب می‌شد، اما از همان اول مسابقات مشخص بود که شرایط دفاعی اش مشکلاتی دارد و در نهایت این مشکلات  مقابل تیم ملی ما هم کار دستش  داد. ژاپنی‌ها در حمله خوب بودند، اما در دفاع مشکل داشتند و  در آخر نتوانستند این نقطه ضعف را برطرف کنند. البته دلیلش این بود که ترکیب تیم ژاپن با ترکیب بعد از جام جهانی مخصوصا در خط میانی  یک مقدار متفاوت بود و این باعث شده بود که در اصل ژاپنی‌ها در زمانی که توپ ندارند به دفاعشان فشار بیاید و در همه بازی‌ها حداقل یک گل خورده را داشتند و این مشخص بود از آن نقطه می‌شود به آن‌ها ضربه زد.

کارشناس فوتبال درباره اینکه محبی در این بازی جایگزین مهدی طارمی شده بود و عملکردش را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: انتخاب بازیکنانی که برای این بازی در نظر گرفته شد انتخاب منطقی بود. ما بیشتر بازیکنانی با رویکرد دفاعی در زمین مسابقه داشتیم کما اینکه امید ابراهیمی هم از همان ابتدا بازی کرد و این خودش نشان دهنده این بود که ما در ابتدا نمی‌خواستیم گل بخوریم و سیستم دفاعی مان محکم‌تر باشد و بعد در زمان‌های مناسب در صورتی که فرصت گیرمان آمد گل بزینم که همین اتفاق هم افتاد. درست است که ما یک گل خوردیم، اما در بقیه زمان‌های بازی به خصوص در نیمه دوم شرایط خوبی داشتیم و کمتر به ژاپن اجازه دادیم که به دروازه مان نزدیک شود. ما برای این بازی نیاز به بازیکنان فیزیکی‌تر داشتیم که محبی از این قاعده مستثنی نیست.

او درباره اینکه تقابل تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: شرایط میزبانی به آن‌ها کمک می‌کند و بازیکنان با تجربه‌ای هم دارند، اما به نظرم در حد و اندازه‌هایی نباشند که ما نتوانیم شکستشان بدهیم. البته ۲، ۳ بازیکن خیلی خوب دارند و به خصوص اکرم عفیف و معز علی که از تجربه خیلی خوبی برخوردار هستند، اما از طرفی تیم ما به عنوان یکی از تیم‌های برتر قاره آسیا شرایطش خوب است به خصوص با نتیجه‌ای که مقابل ژاپن گرفتیم اکنون بیشتر قطر هست که از ایران می‌ترسد.

مازیار گفت: من فکر می‌کنم مشکل خاصی برای حضور در فینال نباشد، اما ما باید سعی کنیم که از فرصت‌های به دست آمده استفاده کنیم، چون اگر بازی مساوی شد و به ضربات پنالتی برود دیگر همه چیز مساوی و ۵۰ بر ۵۰ است و آن موقع هر تیمی که در زدن ضربات پنالتی دقت نکند تاوان سنگینی را می دهد.

کارشناس فوتبال درباره اینکه تیم ملی ایران در بازی‌های جام ملت‌های آسیا فراز و نشیب زیادی داشته است و این نگرانی به وجود نمی‌آورد که برابر تیم قطر بد بازی کند، گفت: ما مشکلی برابر تیم‌هایی مثل هنگ کنگ و سوریه داشتیم و تا حدی ضربه اش هم خوردیم و  امیدوارم در بازی با قطر این اتفاق نیفتد و بازیکنان ما این بازی  را جدی بگیرند.

او درباره  پیش بینی اش از نتیجه بازی ایران و قطر گفت: فوتبال قابل پیش بینی نیست و کما اینکه کمتر کسی تصور می‌کرد که ما بتوانیم این نتیجه را برابر ژاپن کسب کنیم، اما اگر ما گل نخوریم می‌توانیم به آن‌ها گل بزنیم و به احتمال زیاد برنده این بازی می‌شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
نباید قطر رو دست کم گرفت باید تز قطر مانند ژاپن ترسید و بازی مشابه با بازی ژاپن انجام بدیم بلکه بهتر اگر مغرور بشیم باختیم
Canada
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
مغرور ، هوایی .... یک چیزی تو این مایه ها ....
بازی گروهی فراموش شود فاتحه خونده س
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
ایکاش با میزبان روبرو نمی شدیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
نقش داورها در این بازی خیلی مهم هست و ممکن است بخواهند از نظر داوری به میزبان خوش خدمتی کنند. باید مواظب باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
هر وقت مغرور شدین باختین... با قطر هم همینه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
سعی کنیم اخراجی و پنالتی ندهیم . ان شاء الله خداوند نصرتش را شامل حالمان بفرماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
شر نگو جو روانی قطر الان علیه ماست چه ترسی
آخرین اخبار