رشد ۹۸ درصدی میزان صادرات از گلستان در دولت سیزدهم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از رشد 98 درصدی میزان صادرات استان در دولت سیزدهم خبر داد.

حسن زاده در همایش جهاد تبیین با رویکرد مشارکت حداکثری در انتخابات به میزبانی گنبدکاووس گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا کنون در سایه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و توسعه روابط با همسایگان ۶۰۶ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گلستان به کشور‌های دیگر صادر شده است که رشد ۹۸ درصدی را در مقایسه با قبل نشان می‌دهد.

وی افزود: ۳۰ درصد صادرات استان به ترکمنستان، ۲۳ درصد به قزاقستان و ۱۹ درصد به عراق بوده است.

حسن‌زاده همچنین از صدور ۳۱۱ پروانه صنعتی در گلستان در مدت فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این تعداد پروانه با سرمایه‌گذاری ۵۸ هزار میلیارد ریالی برای هفت هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

او ادامه داد: در دولت سیزدهم و با مشارکت بخش خصوص همچنین ۸۸ واحد صنعتی راکد احیاء و به چرخه تولید بازگشت که برای هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

حسن‌زاده افزود: واحد‌های تولیدی گلستان هم اکنون ۲۵ درصد سموم کشاورزی، ۱۵ درصد روغن و بیش از ۲۰ درصد محصولات سلولزی، نئوپان و ام دی اف کشور را تولید می‌کنند.

وی همچنین گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب فقط ۵۶ واحد صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری ۳۴۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۰۰ نفر وجود داشت، اما اکنون تعداد واحد‌های صنعتی به هزار و ۱۷۳ واحد با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

حسن‌زاده افزود: در بخش معدن نیز در ابتدای پیروزی انقلاب ۹ معدن با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار و اشتغال ۵۰۰ نفر فعال بود، اما اکنون ۶۷ معدن فعال با ظرفیت تولید سالانه حدود ۳ میلیون تن و اشتغالزایی هزار و ۸۰۰ نفر در گلستان وجود دارد.

برچسب ها: صمت گلستان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.