غلامرضا نوری، معاون فضای مجازی رسانه ملی در گفتوگوی ویژه خبری شبکه خبر درباره سابقه شکلگیری سامانه «آرا» گفت: سابقه شکلگیری سامانه «آرا» به انتخابات ریاست جمهوری بر میگردد، که برای اولینبار در ستاد انتخابات کشور مصوب شد، تا ما از فرصتهای فضای مجازی برای تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در رسانه ملی استفاده کنیم. آن زمان با همکاری همه بخشهای سازمان صداوسیما به هر نامزد یک شبکه تلوبیونی داده شد. این تجربه جزو تجربههای موفق بود.
نوری درباره انتخابات پیشرو ادامه داد: اخیراً با قانون جدید انتخابات این فرصت برای رسانه ملی فراهم شد، تا در پلتفرم تلوبیون تحت عنوان سامانه «آرا» یک شبکه اجتماعی تخصصی برای تبلیغات انتخاباتی ایجاد کنیم. ما بنا داریم، تا الان برای بیش از ۱۴ هزار نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی یک صفحه اختصاصی برای هر نامزد در تلوبیون ایجاد کنیم، تا آنها بتوانند بیش از ۱۰ ساعت محتوای مختص فضای مجازی بارگذاری کنند.
معاون فضای مجازی رسانه ملی افزود: با لیست تایید شدهای که وزارت کشور در اختیار ستاد انتخابات سازمان صداوسیما قرار داده، برای هر نامزد یک صفحه ایجاد میکنیم، که با شماره موبایلی که ستاد انتخابات به ما اعلام کرده، میتوانند وارد سامانه شوند و از همه امکانات سامانه استفاده کنند. آنها میتوانند فیلم و آدرس حضور خود و هودارانشان را در تلوبیون بارگذاری کنند. حتی میتوانند اخبار مربوط به خود را آدرسدهی کنند. اگر مردم به صفحه نامزدهای انتخاباتی مراجعه کنند، همه محتوای آن نامزدها را در اختیار دارند.
اگر قرار باشد کسی و کسانی رای دهند میدهند و احتیاجی به این همه تبلیغات نیست و اگر کسی مایل به عدم رای دادن باشد اگر کل عالم هم جمع شوند تاثیری نخواهد داشت.