افتتاح اولین کاریابی بین المللی همزمان با دهه مبارک فجر در یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از افتتاح اولین کاریابی بین المللی همزمان با دهه مبارک فجر در یزد خبر داد.

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: موسسات کاریابی بین المللی به عنوان یکی از مراجع غیردولتی محسوب می‌شوند که افراد را برای پیدا کردن کار در کشور مورد نظر، هدایت و راهنمایی می‌کنند؛ قراردادی با فرد متقاضی تنظیم می‌کنند که پیرو آن موسسات موظف به پیدا کردن شغل مورد نظر در یک کشور مخصوص می‌باشند.

 او در خصوص وظایف این کاریابی بین المللی تصریح کرد: ثبت نام از متقاضیان کار برای بکارگماری در بازار کار خارجی، مشاوره شغلی و حرفه‌ای به جویندگان کار در خارج از کشور، شناخت بازار کار خارجی و کسب فرصت‌های شغلی مناسب در خارج ازکشور به منظور اعزام نیروی کار واجد شرایط از جمله وظایفی است که این کاریابی متعهد به انجام آن‌ها است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در حال حاضر تعداد ۵۴ کاریابی داخلی در استان دارای مجوز می‌باشند که از این بین ۱۷ مجوز به نام بانوان و ۳۷ مجوز به نام آقایان ثبت شده است و همچنین ۳۱ مجوز به صورت فیزیکی، هفت مجوز مجازی و ۱۶ مجوز فیزیکی- مجازی برای متقاضیان صادر شده است. 
فلاحتی افزود: با هدف بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور فرآیند مجوز کاریابی‌های غیردولتی داخلی، صدور مجوز مراکز کاریابی ظرف مدت ۱۰ روز کاری انجام و کلیه مراحل مرتبط با صدور مجوز الکترونیکی صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.