مهدی غلامرضایی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه قطار شهری کرمانشاه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به تصویب پروژه ریلی شهر کرمانشاه در شورای عالی ترافیک کشور، شورای ترافیک استان و شورای شهر کرمانشاه گفت : سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی پروژه به صورت منوریل آغاز شد، اما سال ۱۳۹۳ با توجه به ایراداتی که به پروژه وارد شد، بازنگری در آن صورت گرفته و این پروژه از منوریل به قطار سبک شهری تغییر پیدا کرد.
غلامرضایی گفت: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر از میدان معلم تا میدان فردوسی امتداد پیدا میکند و ۱۳ ایستگاه هم در طول مسیر دارد.
وی افزود: از این مسیر ۱۳ کیلومتری حدود پنج و نیم کیلومتر آن به صورت روگذر و مابقی به صورت زیرگذر است.
غلامرضایی گفت: در مسیر زیرگذر پروژه تاکنون ۲۶۰۰ متر تونل حفر شده که ۱۶۰۰ متر آن مربوط به فاز اول و یک کیلومتر آن مربوط به فاز دوم است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری کرمانشاه اعتبار لازم برای تکمیل فاز اول این پروژه را ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اگر این اعتبار در اختیار ما قرار گیرد، فاز اول پروژه سال ۱۴۰۴ به بهرهبرداری میرسد.
غلامرضایی گفت: از این میزان اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن از محل اوراق مشارکت است و واگن هم توسط دولت خریداری میشود. مابقی آن یعنی ۲۳۰۰ میلیارد تومان دیگر را هم قرار است از محل فروش تجاری ایستگاههای پروژه تامین کنیم.
وی افزود: اعتبار سال گذشته این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود که امسال تخصیص شد و اعتبار امسال ۷۰۰ میلیارد تومان است که سال آینده تخصیص میشود .