اجرای هنرجویان موسیقی قزوین در جشنواره بین المللی فجر

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: هنرجویان هنرستان‌های هنر‌های زیبا قزوین در سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به روی صحنه می‌روند.

امیر ملاحسن معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: هنرجویان هنرستان‌های هنر‌های زیبا قزوین در بخش دختران و پسران قزوین در سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به روی صحنه می‌روند.

وی ادامه داد: گروه موسیقی هنرجویان پسر هنرستان هنر‌های زیبای قزوین ۲۴ بهمن ماه در سالن سوره حوزه هنری تهران به روی صحنه خواهد رفت و آثاری را برای نمایش و ارزیابی داوران اجرا خواهند کرد.

ملاحسن بیان کرد: در مجموع چهار گروه از ۲ هنرستان دختران و پسران قزوین برای این جشنواره اثر فرستادند که در نهایت اجرای ۲ گروه در این جشنواره مورد پذیرش قرار گرفت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ادامه داد: هنرستان موسیقی دختران قزوین چهار سال و پسران نیز سه سال است که تاسیس شده و با توجه به اینکه این استان موسیقیدان‌های زیادی داشته، و در حوزه آهنگسازی و نوازندگی هم همواره در سطح کشور مطرح بوده است.

به گفته وی، سال گذشته نیز گروه موسیقی هنر‌های زیبا قزوین در جشنواره فجر حضور داشت که اجرای آنان مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

ملاحسن ادامه داد: این در حالی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در تمامی برنامه‌های اجرایی خود از هنرجویان موسیقی هنرستان‌های استان بهره مند می‌شود.

وی با اشاره به مشتاقان و علاقه‌مندان به موسیقی در قزوین، اظهار کرد: این در حالی است که هنرستان‌های موسیقی قزوین در حوزه زیر ساختی نیازمند کمک و مساعدت است و با توجه به پیشینه این شهر که از یک موسیقی غنی نیز برخوردار بوده، تمام تلاش ما این است تا ضمن معرفی هنرستان موسیقی، بتوانیم در آینده و ضمن راهیابی به جشنواره‌هایی نظیر فجر، بهترین اجرا‌ها را داشته باشیم.

شهر‌های قزوین و اصفهان در کنار تهران تنها استان‌هایی هستند که آثار هنرجویانشان به سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر راه یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار