بزرگترین خانه بوم‌گردی شهرستان بختگان افتتاح شد/ گردشگری صنعتی قابل اعتماد و ارزان است

پروژه‌های دهه فجر و بزرگترین خانه بوم‌گردی شهرستان بختگان در سفر معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس به بهره‌برداری رسید.

محمد فرخ زاده در سفر به شهرستان بختگان بزرگترین خانه تاریخی و بومگردی این شهرستان را افتتاح کرد. این خانه تاریخی قبل از انقلاب مرکز درمانی بوده که پس از سال‌ها خدمت رسانی با مرمت مجدد به مرکز اقامتی زیبا در بخش خواجه جمالی با سرو کهن بیش از ۷۰۰ سال تبدیل شده است.

افتتاح پروژه‌های متعددی از جمله بلوار شمالی و ساختمان اداره گاز، بازدید از اقامتگاه‌های روستای دهمورد، بازدید و افتتاح اقامتگاه خانم وصالی، نشست توسعه و رفع موانع با فعالین حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری بختگان در محل فرمانداری شهرستان، نشست اقتصاد گردشگری و راهکار‌های تامین مالی در حوزه مدیریت شهری با اعضای شورای شهر از دیگر برنامه‌های سفر معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس به شهرستان بختگان بود.

معاون استاندار فارس در مراسم افتتاح این پروژه‌ها با تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گذشت بیش از چهار دهه از این تحول بزرگ که مصداق حول حالنا الی احسن الحال است، اظهارداشت: خدمات متعددی در این سال‌ها انجام شده است، اما برای رسیدن به شرایط مطلوب لازم است تلاش مضاعفی شکل گیرد تا با راهبرد‌های روشن به آنچه شایسته مردم این سرزمین است برسیم.

فرخ زاده به جایگاه دوم صنعت گردشگری بعد از صنعت نفت و گاز در جهان اشاره کرد و افزود: در مقایسه با احداث و ایجاد اشتغال در صنایع مختلف، گردشگری به شدت صنعتی قابل اعتمادتر و ارزان‌تر است.

او با تاکید بر دستور مقام معظم رهبری بر توسعه گردشگری و اهمیت تمرکز ویژه بر ارتقاء این صنعت به منظور بی نیازی از سایر کارکرد‌های اقتصادی در فارس، اظهارکرد: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری لازم است مسئولین فارس با وحدت و همدلی بیش از بیش به توسعه صنعت پاک و ثروت آفرین گردشگری و زیارت همت گمارند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با برشمردن ظرفیت‌های فوق العاده گردشگری شهرستان بختگان ادامه داد: از اتاق فرمانداری شروع کنید و تولیدات با ارزش خود را نظیر انار، پسته، جاجیم، گلیم و... در معرض دید مخاطبین قرار دهید.

فرخ زاده در ادامه با اشاره به برندسازی محصولات و خدمات در دیگر کشور‌ها نظیر ترکیه و رومانی، افزود: بایستی برای جذب گردشگر در همه جای شهر شما نماد‌هایی از تولیدات ارزشمندتان استفاده و تجلی یابد؛ مردم ایران بایستی ببیند شما چه دارید و چه همتی در سال‌های گذشته صرف کرده اید.

او، همچنین معادن متعدد و کم نظیر و همچنین صنعت گوهرتراشی و تزیینات را یک ظرفیت خدادادی در این شهرستان برشمرد و با تاکید بر توجه به صنعت ساختمان، افزود: تمام خطه بختگان سنگفرشی از طلاست که بایستی ظرفیت‌های آن احیا و به چرخه تولید و اقتصاد پیوند زده شود.

فرخ زاده، روش‌های تأمین مالی را حلقه مفقوده برای توسعه برشمرد و با تاکید بر بالا بردن مشارکت عمومی و مدیریت ریز سرمایه‌ها در این منطقه خواستار تحول در جهت جذب سرمایه گذاران شد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس تاکید کرد: لازم است با تعریف رویداد‌های متنوع در کنار زیرساخت ها، به ایجاد جاذبه برای جذب گردشگر به سمت این منطقه بی نظیر توجه جدی شود.

فرخ زاده با اشاره به سیاست‌های دولت و استان بر حفظ و صیانت از منابع طبیعی و مناطق چهارگانه (پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده) خواستار توجه به اقتصاد گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های طبیعی، به منظور ترسیم راهکار‌های توسعه گردشگری و تصمیم مدیران برای انجام کار‌های بزرگ و رفع موانع در این حوزه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار