مردم ترکیه از سران این کشور می‌خواهند روابط اقتصادی آنکارا با رژیم صهیونیستی بازتابی از موضع گیری‌های سیاسی باشد و صادرات به این رژیم متوقف شود. 

 خبرنگار العالم در ترکیه در گزارشی عنوان کرد:  گروه موسوم به "هزار جوان برای فلسطین" با تجمع مقابل ساختمان شرکت ایگداش که در زمینه آهن و فولاد فعالیت می‌کند، اعتراض خود را به صادرات فولاد از این شرکت به رژیم صهیونیستی اعلام کردند. معترضان قطع روابط اقتصادی با رژیم اشغالگر را خواستار شدند. 

در پی جنگ غزه، درخواست‌های مردمی در ترکیه برای توقف روابط اقتصادی با رژیم اشغالگر بیشتر می‌شود، اما این به این درخواست هنوز رسما پاسخ داده نشده است. شرکت ایگداش یکی از شرکت‌هایی است که فولاد به رژیم اشغالگر صادر می‌کند و این همکاری اقتصادی هنوز ادامه دارد.

 خبرنگار افزود: مردم خیلی از این شرکت‌های بزرگ خشمگین هستند. این شرکت‌ها با دولت ترکیه روابطی قوی دارند و در عین حال به روابط تجاری با رژیم اشغالگر ادامه می‌دهند، صحبت‌های اردوغان، خوب است، اما مردم، چه اسلامگرا و چه چپگرا، قطع روابط تجاری را می‌خواهند.

 ادامه صادرات فولاد از ترکیه به رژیم اشغالی، نهاد‌های ترکیه را به سمت برگزاری تظاهرات مقابل ساختمان شرگت ایگداش سوق داد. مردم ترکیه از دولت این کشور می‌خواهند روابط اقتصادی با رژیم اشغالگر را با آنچه در واقعیت می‌گذرد همسو و همه روابط خود را با رژیم اشغالگر قطع کند.

رجایی یوردان، نویسنده سیاسی در این خصوص گفت: از دولت می‌خواهیم هرچه سریعتر مانع حرکت کشتی‌ها به سرزمین‌های اشغالی شود. نباید نفت و فولاد از ترکیه به رژیم اشغالی صادر شود چرا که ما به عنوان مسلمانان در کنار برادران خود در فلسطین می‌ایستیم و باید برای آن‌ها به عنوان کپسول اکسیژن باشیم و مانع اقدامات اسرائیل شویم. 

مقامات رسمی ترکیه می‌گویند تدابیری اتخاذ کرده اند که مانع روابط اقتصادی با رژیم اشغالگر می‌شود. اسرائیل در سال ۲۰۲۳ رتبه سیزدهم را در صادرات ترکیه داشت و صادرات به سرزمین‌های اشغالی از ۵ میلیارد دلار گذشت.

محافل مردمی در ترکیه می‌گویند، موضع گیری‌های رسمی سیاسی در ترکیه درباره مسئله فلسطین با میزان صادرات به سرزمین‌های اشغالی، از جمله صادرات فولاد، همسو نیست. به همین سبب محافل مردمی به مطرح کردن خواسته‌های خود مبنی بر توقف هرگونه صادراتی به رژیم صهیونیستی و ادامه تحریم آن، ادامه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار