با تمدید دوباره قانون حکومت نظامی، انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین برگزار نخواهد شد.

در حالی به دومین سالگرد جنگ اوکراین نزدیک می‌شویم که روسیه اکنون دست برتر را در جبهه‌های نبرد دارد و با بسیج نیرو‌های خود صد‌ها هزار نفر را به جبهه‌ها گسیل کرده است. همچنین صنعت روسیه اکنون به طور کامل نیازمندی‌های دفاعی این کشور در جبهه‌های نبرد را تامین می‌کند؛ امری که کی یف از آن محروم است و چشم به کمک‌های غرب دارد. 

به گزارش الجزیره، پارلمان اوکراین امروز (سه شنبه) قانون حکومت نظامی و بسیج عمومی در کشور به دلیل تهاجم روسیه به کشور را برای یک بازه ۹۰ روزه دیگر تمدید کرد. 

این دهمین باری است که پارلمان اوکراین اقدام به تمدید قانون حکومت نظامی در کشور می‌کند. بدین ترتیب وضعیت جنگی تا ۱۳ ماه مِه سال ۲۰۲۴ در کشور حاکم خواهد بود. 

اکنون این لایحه به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است و ولودیمیر زلنسکی با امضا کردن آن، به طور رسمی به آن وجهه قانونی می‌بخشد. 

براساس قانون حکومت نظامی مصوب پارلمان، به دلیل شرایط جنگی در اوکراین انتخابات ریاست جمهوری برگزار نخواهد شد. این در حالی است که به طور متعارف ۳۱ ماه مارس سال جاری میلادی باید در اوکراین انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شد، اما براساس قانون حکومت نظامی، انتخابات در این شرایط اجازه برگزاری ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
اوکراینی = خودفروخته = بی ارزش
آخرین اخبار