دبیر ستاد انتخابات درباره نحوه رای‌گیری در شعب اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان توضیحاتی را ارائه کرد.

محسن اسلامی، دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری مانور فناوری انتخابات در ستاد انتخابات کشور گفت: به جهت اینکه فرآیند‌های اجرایی انتخابات پیوند بسیار عمیقی با حوزه فناوری دارد به همین دلیل با برنامه‌ریزی که در ستاد انتخابات صورت گرفت مقرر شد که سه مانور در ماه بهمن داشته باشیم.

وی اظهار کرد: مانور اول در ۱۲ بهمن برگزار شد و مانور دوم در ۲۳ و مانور سوم در ۲۹ بهمن برگزار می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور بیان کرد: در شبیه‌سازی که در این سه مانور صورت می‌گیرد فرآیند‌های اجرایی و فناوری شعبه اعم از استقرار دستگاه احراز برای احراز هویت رای‌دهندگان یک فرآیند کاملی از رای دادن و استقرار شعب را انجام می‌دهد که مانور اول به خوبی برگزار شد و اشکالات و آسیب‌ها احصا شد.

اسلامی افزود: در مانور دوم آن دسته از اشکالاتی که شکل گرفته بود حتما رفع می‌شود و در مانور سوم هم همین‌طور.

وی گفت: ما در شعب مختلف حوزه‌های انتخابیه به جهت آنتن‌دهی و پوشش سیگنال تست خواهیم داشت و از ناحیه دیگر اگر دستگاه احراز نسبت به اخذ داده یا خروجی و کارکردی که نیازمند دستگاه احراز است به خوبی عمل نکند، شناسایی می‌شوند.

دبیر ستاد انتخابات با اشاره به اهمیت نقش دستگاه‌های احراز در فرآیند انتخابات اظهار کرد: طبق ماده یازده قانون، رای‌دهندگان می‌توانند با یکی از مدارک پنج‌گانه، رای‌دهی داشته باشند و از این حیث دستگاه احراز هم هویت رای‌دهنده را مشخص می‌کند و هم اینکه فرد رای‌دهنده قبلا در شعبه دیگری رای نداده باشد لذا از رای تکراری جلوگیری می‌کند به همین جهت همه این موارد در این سه مانور مورد توجه ما است.

اسلامی تصریح کرد: تعداد دستگاه‌های احراز و شعب در این سه مانور افزایش پیدا می‌کند و میزان پوشش شعب تست می‌شود و شرایط برای رای‌گیری در روز ۱۱ اسفند و نقاط ضعف و نواقصی که وجود دارد برطرف می‌شود بنابراین مانور سه مرحله‌ای فناوری انتخابات رزمایشی برای عوامل اجرایی است که باید بر سر صندوق حاضر شوند و از لحاظ عملیاتی با چگونگی اخذ رای آشنا می‌شوند. 

دبیر ستاد انتخابات بیان کرد: تفاوتی که در انتخابات امسال با انتخابات گذشته داریم این است که در تعرفه‌های رای‌گیری شاهد تجمیع و ادغام تعرفه‌ها هستیم.

وی گفت: در روز رای‌گیری یک تعرفه واحد به رای‌دهنده تحویل داده می‌شود و بر روی آن پرفراژ خورده و از وسط دو قسمت می‌شود که قسمت بالای تعرفه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و قسمت پایین تعرفه برای انتخابات مجلس خبرگان است که از وسط جدا می‌شود و براساس دو صندوقی که در شعبه قرار گرفته رای‌ها به صندوق‌ها انداخته می‌شود. 

تعرفه رای

اسلامی توضیح داد: صندوق با درب قرمز، ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی و صندوق با درب آبی، ویژه انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. 

دبیر ستاد انتخابات تاکید کرد: رای‌دهندگان محترم دقت داشته باشند نامزد‌های مدنظر خود برای مجلس شورای اسلامی را بر روی قسمت تعرفه مجلس شورای اسلامی و نامزد‌های مدنظر خود برای مجلس خبرگان را بر روی تعرفه انتخابات مجلس خبرگان بنویسند، اما چنانچه فردی در انداختن تعرفه رای اشتباه کند مثلا تعرفه انتخابات مجلس شورای اسلامی را به داخل صندوق انتخابات مجلس خبرگان بیندازد همکاران ما پس از پایان مهلت رای‌گیری، آرا را تفکیک می‌کنند و آن را به صندوق صحیح منتقل می‌کنند.

اسلامی درباره ادعای برخی افراد مبنی براینکه به‌دلیل پیش‌ثبت‌نام نتوانستند برای انتخابات مجلس نامزد شوند، گفت: فرآیند پیش‌ثبت‌نام جهت صحت‌سنجی مدارک داوطلبان بوده است و در این مرحله نزدیک به پنجاه هزار نفر ثبت‌نام کردند. قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از ناحیه مجلس ابلاغ می‌شود و ما مجری انتخابات هستیم. 

دبیر ستاد انتخابات اظهار کرد: همه طیف‌های سیاسی در پیش‌ثبت‌نام حضور پیدا کردند و ما به‌عنوان مجری انتخابات باید پیش‌ثبت‌نام را عملیاتی می‌کردیم و این کار به خوبی انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
چرا اینقدر دیر شروع میکنیدشبکه انتخاب هیچی نداره که
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
رای نمی دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی وطن پرست بیزاراز آشوب وآشوبگر خائن به وطن
۰۱:۰۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
هر ایرانی با شرفی رای میدهد...................................
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
رای نمی دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
این قدر که مسئولین به فکر انتخابات هستید به فکر حل مشکلات مردم بودند ایران گلستان میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
چرا باید رای بدیم وقتی حتی نمیتونن قیمت خودرو رو کنترل بکنن ؟ یه نگاه به بازار کالا بندازید حالا برای چی باید رای دا د؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
کشور و مردم ایران گوشت قربونی شدن .من رای نمیدم تا این سیستم عوض شود.من رای نمیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
مهم نیست سازوکار چی هستش چون رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
من چون ایران وایرانی ودین رو دوست دارم لذا به ملت خودم وکشورخودم ودین اسلام برای دادن خیانت نمیکنم چون اینها اسلام راپله حکومت کردن قراردادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
کاشکی واسه وضع اقتصادی مملکت هم یه چند تا مانور برگزار میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
اگر حدود ۲۰درصد در انتخابات شرکت کنند، خوشحال باشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
باسلام خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با اشاره به وضعیت استخدامی کارگران در بعضی شرکتهای بزرگ استان بیان داشتند : تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و کارگران بر اساس عدالت کاری باید صورت بگیرد. کارگران عزیز ما باید امنیت شغلی داشته باشند به ویژه مراکز صنعتی مانند صنعت نفت کارگرانی هستند که به خاطر قراردادی بودن و شرایط خاصی که در قرارداد ها می باشد اگر تبدیل وضعیت نشوند امنیت شغلی ندارد، هم حقوق پایین است و هم امنیت شغلی ندارند و به همین خاطر بسیار شرایط سختی برای آن ها است و همیشه اضطراب از بیکاری بعد از دوره اشتغال دارند، حقوق آن ها هم که کافی نیست و به همین خاطر نیاز است مسئولان محترم در رابطه با تبدیل وضعیت کارگران به ویژه صنعت نفت توجه ویژه شود و این عزیزان از این شرایط سخت بیرون بیاورند.
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۰:۳۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با اشاره به وضعیت استخدامی کارگران در بعضی شرکتهای بزرگ استان بیان داشتند : تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و کارگران بر اساس عدالت کاری باید صورت بگیرد. کارگران عزیز ما باید امنیت شغلی داشته باشند به ویژه مراکز صنعتی مانند صنعت نفت کارگرانی هستند که به خاطر قراردادی بودن و شرایط خاصی که در قرارداد ها می باشد اگر تبدیل وضعیت نشوند امنیت شغلی ندارد، هم حقوق پایین است و هم امنیت شغلی ندارند و به همین خاطر بسیار شرایط سختی برای آن ها است و همیشه اضطراب از بیکاری بعد از دوره اشتغال دارند، حقوق آن ها هم که کافی نیست و به همین خاطر نیاز است مسئولان محترم در رابطه با تبدیل وضعیت کارگران به ویژه صنعت نفت توجه ویژه شود و این عزیزان از این شرایط سخت بیرون بیاورند.با سلام و درود خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
دلتون رو خوش کردین مردم رای میدن یه نگاه به بازار سرمایه بندازید ببینید با مردم چه کردید پول هاشونو به باد دادین و بذر بی اعتمادی رو کاشتید تو دل سهامداران بازار سرمایه تورم قفر گرانی اقتصاد دستوری ونابود شده 50میلیون سهامدار کم نیستند که رای نخواهند داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
خاندوزی ، فرزین و عشقی کمر همت بستند که بورس را که در واقع موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست را نابود کنند و موفق هم شدند‌ ولی متاسفانه نه مجلس ، نه دولت ، نه دستگاه قضا، نه سازمان بازرسی کل کشور و نه .... پاسخگو نیستند . انتظار شرکت مردم در انتخابات را هم دارند !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
من که رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
اسلامی که امام خمینی معرفی کرد این نبود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
هر روز بد تر از دیروز !
بس چرا انقلاب کردیم ؟می گذاشتید همون زندگیمان را با قبل انقلاب و اطرافیانش ادامه می دادیم ! این همه کشته ! این همه شهید ! این همه جانباز !این همه بد بختی و تحریم این همه فساد سر به آسمان کشیده و شما هم کاری نکنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
فرقش این هست که بعد از انقلاب کسانی که بخور بخور میکردن عوض شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
باسلام خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: حدود ۵ میلیون کارگر در کارگاه های زیرزمینی و غیررسمی برای تأمین معاش بدون بیمه و فاقد امنیت شغلی مشغول کار هستند. فتح الله بیات، رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به اهمیت ساماندهی بحث شرکت های نیروی انسانی گفت: نیروی انسانی و کارگر؛ چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، باید قرارداد مستقیم با کارفرما داشته باشد. چرا پیمانکار باید در یک شرکت خیمه بزند و با کارفرما هماهنگ کند و بخشی از درآمد کارگر را تصاحب کند و مطالبات کارگر، معوق بماند؟ وی ادامه داد: به نظر می رسد دلیل اصلی این بوده که در همه این سال ها، کارفرمایان برای فرار از پرداخت دیون کارگر، میدان را به شرکت های پیمانکاری سپرده اند و پس از آن هم، هیچ توجهی به تضییع حق کارگران ندارند، با وجود آنکه مصادیق سوءاستفاده پیمانکاران از حق کارگران، فراوان است و بسیاری از پیمانکاران با روابط مشکوک در مناقصه ها برنده می شوند. بیات با بیان اینکه امروز هیچ یک از کارگران کشور، امنیت شغلی ندارند چون بیش از 96درصد جامعه 15 میلیونی کارگران کشور، با قرارداد موقت مشغول کار هستند گفت: بخشی از کارگران قرارداد 89 روزه، قرارداد یک ماهه و سه ماهه و 6 ماهه و حتی با قراردادهای سفید امضا و سفته گذاری و تعهدسپاری بابت اینکه هیچ مطالبه و معوقه ای از کارفرما ندارند مشغول به کارند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: حدود ۵ میلیون کارگر در کارگاه های زیرزمینی و غیررسمی برای تأمین معاش بدون بیمه و فاقد امنیت شغلی مشغول کار هستند. فتح الله بیات، رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به اهمیت ساماندهی بحث شرکت های نیروی انسانی گفت: نیروی انسانی و کارگر؛ چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، باید قرارداد مستقیم با کارفرما داشته باشد. چرا پیمانکار باید در یک شرکت خیمه بزند و با کارفرما هماهنگ کند و بخشی از درآمد کارگر را تصاحب کند و مطالبات کارگر، معوق بماند؟ وی ادامه داد: به نظر می رسد دلیل اصلی این بوده که در همه این سال ها، کارفرمایان برای فرار از پرداخت دیون کارگر، میدان را به شرکت های پیمانکاری سپرده اند و پس از آن هم، هیچ توجهی به تضییع حق کارگران ندارند، با وجود آنکه مصادیق سوءاستفاده پیمانکاران از حق کارگران، فراوان است و بسیاری از پیمانکاران با روابط مشکوک در مناقصه ها برنده می شوند. بیات با بیان اینکه امروز هیچ یک از کارگران کشور، امنیت شغلی ندارند چون بیش از 96درصد جامعه 15 میلیونی کارگران کشور، با قرارداد موقت مشغول کار هستند گفت: بخشی از کارگران قرارداد 89 روزه، قرارداد یک ماهه و سه ماهه و 6 ماهه و حتی با قراردادهای سفید امضا و سفته گذاری و تعهدسپاری بابت اینکه هیچ مطالبه و معوقه ای از کارفرما ندارند مشغول به کارند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: حدود ۵ میلیون کارگر در کارگاه های زیرزمینی و غیررسمی برای تأمین معاش بدون بیمه و فاقد امنیت شغلی مشغول کار هستند. فتح الله بیات، رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به اهمیت ساماندهی بحث شرکت های نیروی انسانی گفت: نیروی انسانی و کارگر؛ چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، باید قرارداد مستقیم با کارفرما داشته باشد. چرا پیمانکار باید در یک شرکت خیمه بزند و با کارفرما هماهنگ کند و بخشی از درآمد کارگر را تصاحب کند و مطالبات کارگر، معوق بماند؟ وی ادامه داد: به نظر می رسد دلیل اصلی این بوده که در همه این سال ها، کارفرمایان برای فرار از پرداخت دیون کارگر، میدان را به شرکت های پیمانکاری سپرده اند و پس از آن هم، هیچ توجهی به تضییع حق کارگران ندارند، با وجود آنکه مصادیق سوءاستفاده پیمانکاران از حق کارگران، فراوان است و بسیاری از پیمانکاران با روابط مشکوک در مناقصه ها برنده می شوند. بیات با بیان اینکه امروز هیچ یک از کارگران کشور، امنیت شغلی ندارند چون بیش از 96درصد جامعه 15 میلیونی کارگران کشور، با قرارداد موقت مشغول کار هستند گفت: بخشی از کارگران قرارداد 89 روزه، قرارداد یک ماهه و سه ماهه و 6 ماهه و حتی با قراردادهای سفید امضا و سفته گذاری و تعهدسپاری بابت اینکه هیچ مطالبه و معوقه ای از کارفرما ندارند مشغول به کارند.
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۰۸:۳۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
حجت الاسلام غبیشاوی در بخش‌هایی از خطبه خود در جمع نماز گزاران با تداوم مشکلات کارگران ارکان ثالث پالایشگاه آبادان بر لزوم اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت که مصوبه مجلس است، تاکید کرده و از دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست نمود با رفع هرچه سریعتر ایرادات طرح و تأیید آن دل کارگران و ملت را شاد نماید. آنها گفتند: مطالبه اصلی کارگران؛ حذف شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی است که بارها وعده انجام آن داده شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
من رای نمیدم....هیچ فرد صالحی پیدا نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۳۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
من رای نمیدهم
حقوق زیر 8 تومن . معیشت مردم
گرانی گوشت و مرغ
مسکن
کدام مشکل مردم حل شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۷:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
رای؟؟؟؟نمیدم
آخرین اخبار