فرمانده مرزبانی فراجا:

دیپلماسی اطمینان بخشی در مرزهای کرمانشاه با عراق وجود دارد

فرمانده مرزبانی فراجا گفت : دیپلماسی لحظه‌ای و اطمینان بخشی توسط مرزبانی استان کرمانشاه و هنگ‌های مرزی این استان مهم شامل (قصرشیرین، سومار، ثلاث باباجانی، پاوه) با کشور برادر، دوست و همسایه عراق انجام می‌شود که می‌تواند در تامین امنیت پایدار مرز‌ها اثرگذار باشد.

احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در حاشیه بازدید از مرز خسروی و در آیین افتتاح چندین واحد عمرانی در واحد‌های مرزی در گفتگو با خبرنگاران، گفت : امروز در منطقه عمومی قصرشیرین به اتفاق فرماندهان هنگ‌های تابعه شامل استان‌های کرمانشاه، خوزستان، ایلام کردستان، آذربایجان غربی و فرماندهان مرزبانی این استان‌ها جلسه تاکتیکی و کاربردی برای مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان مسلح به ویژه گروه‌های اشرار در منطقه داشتیم و به نتایج مثبت و مطلوبی برای اشراف اطلاعاتی لازم در مرز‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور رسیدیم.

وی اظهار کرد: حوزه‌های آموزش و دادن تجهیزات نوین اپتیکی، الکترونیکی و به ویژه هوشمندسازی مرز‌ها و امکاناتی که نیاز هست مرزبانان غیور کشورمان داشته باشند تصمیمات لازم اخذ شد.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: در استان‌های مرزی و به ویژه در کرمانشاه با هماهنگی‌هایی که در سطح مدیران کل استان، استاندار و اهتمامی که فرماندهان مرزبانی در مناطق مرزی این استان مهم و حساس و تاثیرگذار در امنیت کشور داشتند، برای ارتقای توان عملیاتی و آستانه‌ی تحمل همکارانمان در نقاط مرزی و شرایط سخت کوهستانی و حفظ اقتدار بیش از گذشته، در بحث آب رسانی، برق و گاز و احداث مجتمع‌های آموزشی و آسایشگاه‌های مناسب و خوشایند سازی محیط خدمت در واحد‌های مرزی برای همکارانمان که به صورت شبانه روزی در مرز‌ها خدمت می‌کنند اقدام‌های موثر و مفیدی انجام گرفته است.

وی گفت: از همه کسانی که برای تامین امنیت پایدار در مرز‌های کشور به ویژه در استان مهم کرمانشاه و فرماندهانی که تلاش می‌کنند به صورت شبانه روزی تا بستر لازم را فراهم کنند که ماندگاری و ایستایی همکارانمان در این واحد‌های مرزی در شرایط سخت بیش از گذشته باشد، قدردانی می‌کنم.

 امروز با حضور فرمانده مرزبانی فراجا ۶۷ طرح عمرانی شامل آبرسانی به ۲۷ مقر مرزی، برق رسانی به یک مقر مرزی، گاز رسانی به ۲۱ مقر مرزی و خوشایند سازی ۱۸ مقر مرزی به بهره برداری رسید که فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در مجموع اعتبار اجرای این طرح‌ها را ۱۹۰میلیارد ریال اعلام کرد.

 کیاست سپهری افزود: برای تامین تجهیزات شامل جایگاه بنزین و بازسازی مایلر، پالت و کولرگازی و تجهیزات آشپزخانه‌ای در مجموع ۷۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار کرد: از دیگر طرح‌های مورد بهره برداری طی امروز، اجرای ۱۹کیلومتر بستر فیبر نوری (شامل حفاری، کابل گذاری، پرکاری معادل ۲۸میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال صرفه جویی، نصب تعداد ۱۵ست مرکز تلفن (Mx ONE) درمرکز هنگ وگروهان‌ها با سه میلیارد ریال خرید تجهیزات جانبی از اعتبارات استانی و اجرای فاز سه مسیر فیبر نوری به طول هشت کیلومتر در حوزه گروهان خسروی است که یک ۱۱میلیارد ریال صرفه جویی به همراه دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.