مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین به احداث ۱۰۳ خانه هلال در استان قزوین اشاره کرد و گفت: ۷۸ خانه هلال با هدف توانمندسازی، آموزش و حمایت در حوادث و سوانح در روستا‌ها قرار دارند.

حسین خویینی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین گفت: ۳۴ هزار و ۵۸۰ قزوینی از ابتدای سال جدید تاکنون در دوره‌های سازمان هلال احمر استان آموزش دیدند.

خویینی موضوع آموزش را یکی از محور‌های مهم جمعیت هلال احمر دانست و با اشاره به اینکه امسال هزار و ۲۷۳ دوره آموزشی در سطح استان برگزار شده، تاکید کرد: بیش از ۱۹ نوع خدمت در آموزش جمعیت داوطلبی هلال احمر وجود دارد که جامعه هدف آن‌ها را افراد چهار تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یک بحران محسوب می‌شوند، ادامه داد: در راستای کنترل و مقابله با رشد این نوع آسیب‌ها، ۱۰۷ برنامه در حوزه جوانان برای ناحیه شهری مهرگان اجرا شده و چهار هزار نفر نیز در پادگان‌های نظامی تحت آموزش قرار گرفتند.

این مسئول به عضویت ۲۱ هزار عضو داوطلب در جمعیت هلال احمر استان قزوین اشاره کرد و گفت: براساس اعلام آمادگی و آموزش‌های صورت گرفته ۱۱ هزار داوطلب آماده همکاری با ما هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین به احداث ۱۰۳ خانه هلال در استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: ۷۸ خانه هلال با هدف توانمندسازی، آموزش و حمایت در حوادث و سوانح در روستا‌ها قرار دارند.

خویینی عمده فعالیت‌های جمعیت هلال احمر را آموزش، جمع آوری کمک‌های مردمی در هنگام حوادث داخلی و خارجی و امداد و نجات برشمرد و گفت: در سال جدیدی به بیش از هزار و ۱۳۰ حادثه جاده‌ای امداد رسانی شد و در این عملیات‌ها ۸۳۲ حادثه دیده نیز نجات یافته و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

پرداخت ۱۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در قزوین

محمود نصرتی مدیرعامل صندوق کارآفرین امید هم گفت: اعتبار تخصیص داده شده به صندوق کارآفرینی امید طی سال جدید هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال بود که یک هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال در قالب طرح‌های مختلف پرداخت شده است.

وی به پرداخت تسهیلات روستایی در استان اشاره کرد و افزود: ۷۸ فقره تسهیلات به میزان ۲۷۰ میلیارد ریال در حوزه اشتغال روستایی و همچنین به ۵۰ صندوق روستایی نیز ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغالزایی امسال از سوی این صندوق پرداخت شد.

نصرتی با بیان اینکه از تمامی طرح‌هایی که تسهیلات دریافت کرده اند نظارت و بازرسی‌های لازم از سوی بازرسان این صندوق به عمل می‌آید، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال از ۳۸۱ مورد نظارت و بازرسی‌های انجام شده تنها سه طرح غیرفعال بوده است.

این مسئول بیان کرد: صندوق کارآفرین قزوین امسال ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز به بخش‌های صنعتی و کشاورزی فعال و غیرفعال استان تزریق کرده است.

صندوق کارآفرین امید از سال ۷۱ فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرده و در استان قزوین نیز دارای ۶ شعبه فعال می‌باشد.

۲۰ پایگاه امداد و نجات در جاده‌های استان قزوین مستقر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار