رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی از برگزاری دومین جشنواره طعم کتاب با عشایر در منطقه عشایری هارکله خبر داد .

فریدصالحی پورباورصاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی گفت: درخلال دومین جشنواره طعم کتاب با عشایر مباحث مربوط به حفاظت از محیط زیست توسط پرسنل این اداره صورت پذیرفت.

او می‌گوید: این برنامه آموزشی باهمکاری مجموعه کتابخانه شهرستان لالی و اداره حفاظت محیط زیست لالی شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر جهت ارتقا دانش محیط زیستی انجام شد. 

صالحی پور ادامه داد: در دومین جشنواره طعم کتاب با عشایر شاهد حضور رضا فرامرزی مدیریت آموزش و پرورش عشایر خوزستان، حجت الاسلام گرمسیری امام جمعه، افشین حیاتی فرماندار و جمعی از مدیران ادارات شهرستان لالی بود که با استقبال خوب اهالی ودانش آموزان مواجه شد.

به گفته او جوامع محلی بیش از جوامع شهری با طبیعت و حیات وحش ارتباط دارند، این ارتباط عمدتا بی واسطه و مستقیم است. در واقع می‌توان جوامع محلی را صاحبان و ذینفعان اصلی محیط زیست نامید، در نتیجه اثرگذاری آن‌ها بر طبیعت، چه مثبت و چه منفی، نیز مستقیم و موثرتر است و بدون مشارکت این جوامع حفاظت از محیط زیست امری ناممکن است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لالی گفت: آنچه در این دوره‌ها مهم است نخست مسئله بومی سازی آموزش است، آموزش‌ها باید با توجه به ویژگی‌های محیط زیست هر منطقه باشد. تشریح ویژگی‌های زیست بوم، نحوه نگه داری و محافظت از طبیعت و جانداران منطقه، معرفی گونه‌های در خطر انقراض، خطراتی که زیست بوم منطقه را تهدید می‌کند و از همه مهمتر تشریح عوارض زیست محیطی و اثرات سوءاستفاده از محیط زیست که دامن خود مردم منطقه را خواهد گرفت، باید از محوریت‌های آموزش باشد.

مهمترین اثر این آموزش‌ها ایجاد تعامل بین محیط زیست و جوامع محلی است و در صورت آگاهی از محیط زیست و چگونگی حفظ آن، بی شک در پاسداشت این حیات کوشاتر خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.