رییس سازمان محیط زیست گفت: وظیفه اصلی محیط زیست پیش بینی وضعیت کشور تا ده سال آینده است و خوشبختانه دولت پای این کار ایستاده، اما منابع محدود هستند.

علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در حرم امام خمینی ره با حضور سید حسن خمینی گفت: شرایط محیط زیست ما در آستانه‌ پیشرفت قرار گرفته و در بخش ایدئولوژی مهندسی آب و سیلاب، در بخش‌های هواشناسی نیز همینطور روند خوبی داشته است. در کشور ما به طور کلی از زمانی که پوسته‌ی جمهوری اسلامی شکل گرفت در دو دسته خشکسالی و سیلاب قرار گرفته است.

او ادامه داد: یعنی در حد پایین‌ترین میزان بارش و بالاترین میزان بارش قرار دارد و در دراز مدت نیز همینطور بوده است. در حال حاضر ۵۷ سال آمار از وضعیت بارش در کشور داریم که میانگین بارش کشور حدود ۲۴۰ میلی متر بوده و در سال‌های اخیر به ۲۱۰ میلی متر کاهش پیدا کرده است. این موضوع باعث شده تا پیش بینی‌ها درباره آب و هوا خیلی درست از کار در نیاید.

سلاحقه بیان کرد: مباحث محیط زیست کاملا احتمالاتی بوده و اطلاعات ما بر اساس ایدئولوژی و اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی است. در حال حاضر پوسته ایران یک پوسته تکنولوژیزه شده است و در تهران گسل های مختلفی نظیر شهر ری را دارد که بار‌ها این شهر با خاک یکسان شده است. از آن طرف علم بسیاری از مسائل را حل کرده و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان کشور بسیاری از مشکلات حل شده است.

رییس سازمان محیط زیست گفت:کشور ما باید یک دورنما داشته باشد.وظیفه اصلی محیط زیست پیش بینی وضعیت کشور تا ده سال آینده است و خوشبختانه دولت پای این کار ایستاده، اما منابع محدود بوده و در بحث محیط زیست فراز و نشیب‌هایی وجود دارد.

برچسب ها: محیط زیست ، هوای پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار