رئیس فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران گفت: ۴۱ هزار ورزشکار در رشته اسکیت در مناطق مختلف کشور بیمه و سازماندهی شده‌اند.

مجید هنرجو با اشاره به استقبال بسیار خوب بانوان از رشته ورزشی اسکیت، گفت: تعداد بانوان بیمه و سازماندهی شده در رشته ورزشی اسکیت بیشتر از آقایان است.

رئیس فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران افزود: اسکیت ورزشی شاد و مفرح است و مورد استقبال مردم قرار گرفته و خانواده‌های بسیاری جذب این رشته ورزشی شده‌اند.

او با تاکید بر پرطرفدار بودن این رشته ورزشی، بیان کرد: اسکیت علاوه بر بعد قهرمانی و کسب مدال برای کشورمان در بعد همگانی هم ظرفیت‌های بالایی دارد و باید بیش از پیش به بعد اخلاقی، فرهنگی و قهرمانی این رشته ورزشی توجه شود.

رئیس فدراسیون اسکیت با بیان اینکه ۱۲ رشته در زیرمجموعه فدراسیون اسکیت وجود دارد که از این بین هشت رشته در کشورمان فعال است، افزود: اسکیت نمایشی، سرعت، آلپاین، اسکیت هاکی، فری استایل، رول بال، فوتینز و اسکیت روی یخ که هر کدام جذابیت‌های خاص خود دارند از جمله رشته‌های فعال است.

هنرجو با بیان اینکه موفقیت‌های ورزش اسکیت در کشور چشمگیر و قابل توجه است، گفت: ورزشکاران رشته ورزشی اسکیت کشورمان در میادین آسیایی ، بین‌المللی و جهانی خوش درخشیدند.

او کسب مدال نقره توسط ترانه احمدی در رشته اسکیت فری‌استایل و پنج رتبه چهارمی توسط سایر ورزشکاران در بازی‌های آسیایی هانگژو چین، کسب ۲ مدال طلا و یک مدال برنر در مسابقات قهرمانی آسیا، کسب یک مدال نقره و سه مدال برنز اسکیت هنری در رقابت‌های اسکیت قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا و کسب یک مدال نقره و ۲ مدال برنز اسکیت سرعت در مسابقات قهرمانی آسیا را از جمله موفقیت‌های ورزشکاران کشور در سال جاری عنوان کرد.

هنرجو همچنین کسب ۲ مدال طلا و یک مدال برنز توسط ورزشکاران ایرانی در مسابقات قهرمانی اسکیت فری استایل جهان ۲۰۲۳ شانگهای چین را از دیگر موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی برشمرد.

رئیس فدراسیون اسکیت گفت: تلاش می‌کنیم اسکیت برد را که المپیکی است در تمامی استان‌ها راه‌اندازی کنیم تا ورزشکاران بتوانند در این رشته سهمیه حضور در مسابقات المپیک را کسب کنند.

هنرجو استعدادیابی را از اولویت‌های فدراسیون اسکیت برشمرد و اظهار کرد: تیم استعدادیابی فدراسیون فعال بوده و تلاش می‌کند استعدادهای ورزشی را در نقاط مختلف کشور از جمله در المپیادهای ورزشی کشف و با پرورش آنها برای تیم‌های ملی کشور پشتوانه‌سازی کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.