توزیع ۵۲ میلیون لیتر سوخت در روستا‌های لرستان

۵۲ میلیون لیتر سوخت در روستا‌ها و مناطق سخت گذر لرستان توزیع شد.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: ۵۲ میلیون لیتر نفت سفید، بنزین، گازوییل، روغن ماشین آلات و گاز مایع از ابتدای سال جاری تاکنون در روستاها، مناطق سخت گذر و متصل نشده به شبکه گاز سراسری این استان توزیع شده است.

غلامعلی فتحی افزود: ارزش ریالی اقلام توزیع شده در مجموع بیش از ۹ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده که با مشارکت تشکل‌های تحت پوشش شبکه تعاون روستایی توزیع شده است.

وی گفت: پیش از گازرسانی به روستا‌ها ۴۰۰ فروشندگی سوخت در مناطق مختلف روستایی استان برای تحویل نفت سفید به روستاییان لرستانی فعال بود که با گاز رسانی به این مناطق اکنون تعداد آن‌ها به زیر ۱۰۰ واحد رسیده است.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان افزود: پیش از سال ۹۲ که هنوز روستا‌های لرستان گازرسانی نشده بود، سالانه بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر نفت سفید در این مناطق توزیع می‌شد، اما این آمار طی سه سال گذشته به ۱۰ میلیون لیتر کاهش یافته است.

فتحی گفت: همچنین تانکر‌های ۲۰ و ۳۰ هزار لیتری در واحد‌های فروش و توزیع سوخت مناطق روستایی مستقر شده و در مناطق سردسیری همچون الیگودرز و دلفان، سوخت مورد نیاز روستاییان قبل از فرا رسیدن فصل سرما تأمین شده تا روستاییان با مشکل مواجهه نشوند.

وی در خصوص توزیع آرد بین روستاییان استان افزود: توزیع سهمیه آرد در روستا‌های بدون واحد نانوایی از طریق سامانه ساپال انجام می‌شود که در این سامانه اطلاعات خانوار‌ها براساس کد ملی و سکونت واقعی فرد در روستای مربوطه ثبت شده است.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت:از ابتدای سالجاری تاکنون نیز ۲۸ هزار تن آرد خانه پزی روستایی بین روستا‌های بدون نانوایی استان توزیع شده است.

 

برچسب ها: سوخت ، روستائیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار