شهردار اصفهان گفت:ریل‌گذاری خط ۲ متروی اصفهان از هفته آینده آغاز می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه  دستگاه حفار مکانیزه خط دو متروی اصفهان از زیر تونل خط یک ، عبور کرده و روز سوم ماه شعبان مصادف با سالروز میلاد حضرت امام حسین (ع)، شاهد ورود تی‌بی‌ام خط دو متروی این کلان‌شهر به ایستگاه امام حسین (ع) هستیم، گفت: از هفته آینده ریل‌گذاری این خط آغاز می‌شود.

علی قاسم‌زاده با اشاره به  اینکه سرعت احداث خط دو متروی اصفهان نسبت به خط یک که فرسایشی بود، بسیار خوب بوده است، افزود: در حال حاضر ۱۶ ایستگاه فعال در این خط داریم و دو دستگاه تی‌بی‌ام نیز در حال حفاری است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: حفاری مرحله نخست خط دو متروی این کلان‌شهر تا نیمه سال آینده تکمیل می‌شود، در حال حاضر دستگاه حفار در ایستگاه طوقچی قرار دارد که با رسیدن به ایستگاه ابن‌سینا از زیر زمین خارج می‌شود.

قاسم‌زاده تاکید کرد:  طبق پیش‌بینی‌ها، تلاش می‌کنیم مرحله  نخست بهره‌برداری حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه طوقچی تا پایان سال آینده مسافرگیری کند.

او  اضافه کرد: در مرحله نخست خط دو مترو، حفاری تونل به پایان رسیده و سفت‌کاری ایستگاه‌ها رو به اتمام است، همچنین نازک‌کاری چهار ایستگاه نیز آغاز شده است که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و اختلالی در حصول منابع مالی ایجاد نشود، تا پایان سال آینده این بخش را به شهروندان تقدیم می‌کنیم.

شهردار اصفهان گفت: بسته تشویقی ساخت‌وساز توسط شورای اسلامی شهر مصوب شد که تا بیستم اسفند شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند؛ بخشی از این بسته تشویقی در قالب تخفیف و بخشی در قالب تقسیط عوارض است.

قاسم‌زاده اضافه کرد: شاید شرایط مالی برخی شهروندان اجازه ندهد در حال حاضر پروانه ساختمانی دریافت کنند، از این‌رو پیشنهاد می‌کنم از فرصت به‌وجود آمده در این بسته تشویقی استفاده کنند.

او افزود: برای عوارض نوسازی پیامک‌هایی برای شهروندان ارسال و طبق بازخوردی که دریافت شد شهروندان از افزایش قیمت عوارض نگران شدند، از این‌رو شورای اسلامی شهر با ورود به این موضوع، یک مصوبه تخفیف آماده و به هیئت انطباق ارسال کرد که در این هیئت نیز مصوب خواهد شد و طبق آن ۴۰ تا ۵۰ درصد تخفیف برای عوارض در نظر گرفته شده است و مهلت پرداخت نیز به سال آینده می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
خ
۱۱:۴۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
مترو سپاهان شهر بهارستان که روزانه چندین تصادف دارد کی آماده بهره‌برداری میشه
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۳:۰۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
شهردار اصفهانی اومد قم، شهردار شد (سقائیان نژاد) قم درجا میزنه توی شهرسازی.

اصفهان ولی پیشرفت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
مترو بهارستان هم بعد ده سال هنوز روی ریل پیشرفته فقط ریل تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
والا۳روزپیش تونل فاز۲فروریخت خودمون دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۱۷:۲۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
خدا می‌دونه چقدر آثار تاریخی زیر اصفهان بوده و با همین تونل ها یا نابودشون کردن یا به تاراج بردنشون :)
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۴۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
به زمین کشاورزی بیسیم شمس جوازساخت بدین رسیدگی کنید