انتخابات تلاقی نقطه جمهوریت با اسلام است

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: انتخابات تلاقی نقطه جمهوریت با اسلام است؛ جایی که بر اساس ماهیت مردم سالارانه دینی نظام جمهوری اسلامی بر نقش مردم تاکید فراوانی شده است.

محمد طلوعی، استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار کرد: انتخابات تلاقی نقطه جمهوریت با اسلام است؛ جایی که بر اساس ماهیت مردم سالارانه دینی نظام جمهوری اسلامی بر نقش مردم تاکید فراوانی شده است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: انتخابات مجلس به نوعی ادامه دهنده گام دوم در مسیر انقلاب است و به همین دلیل مردم باید نسبت به انتخاب افراد که در سرنوشت آن‌ها موثر هستند، اقدام کنند. شرکت در انتخابات مجلس خبرگان نیز به دلیل نقش مهم در انتخاب رهبر اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و حتی می‌توان گفت که انتخابات مجلس خبرگان یکی از مهم‌ترین انتخابات در دهه‌های اخیر ایران است.

وی بیان کرد: عوامل زیادی بر میزان مشارکت در انتخابات تاثیرگذار خواهد بود، آگاهی مردم از اهمیت نهاد‌هایی مانند مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی می‌تواند نقش مهمی در انتخابات پیش روی مجلس داشته باشد، این دو نهاد می‌تواند تاثیرات مهمی در وضعیت سیاسی و فرهنگی و اقتصادی جامعه داشته باشد.

طلوعی با بیان اینکه پاسخگویی مسئولان و نمایندگان فعلی مجلس و تبیین اقدامات می‌تواند در میزان مشارکت تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: ارائه گزارش از سوی نمایندگان فعلی محلس می‌تواند یک رویه صحیح از حکمرانی را ایجاد کند که مسئولان پس از پایان دوران مسئولیت خود نسبت به اقداماتی که انجام دادند صحبت کنند و علاوه بر آن وعده‌هایی که دادند و، اما در اجرای آن با موفق نبودند را نیز به مردم اعلام کنند در این شرایط میزان مشارکت افزایش خواهد یافت.

این استاد دانشگاه بیان کرد: انتخابات پرشور نقش مهمی در جایگاه ایران در مناسبات بین‌الملی دارد، مشارکت در انتخابات و مشروعیتی که از سوی مردم به حاکمیت داده می‌شود پشتوانه تصمیمات کلان سیاسی و اقتصادی است و همچنین قدرت چانه زنی نمایندگان ایران را در عرصه بین‌المللی افزایش خواهد داد.

وی افزود: تبلیغات منفی و وارونه‌سازی حقیقت از سوی رسانه‌های معاند در ماه‌های اخیر نشان از نگرانی از حضور دوباره مردم در پای صندوق‌های رای دارد، دشمنان ایران همواره به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و حاکمیت بودند.

طلوعی تصریح کرد: مشارکت در انتخابات می‌تواند علاوه بر شکست نقشه معاندین ایران باعث افزایش امنیت و صلابت جمهوری اسلامی شود، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مشارکت در انتخابات با هر نوع دیدگاه سیاسی می‌تواند به اعتلای ایران منجر شود؛ بنابراین نفس مشارکت با اهمیت‌تر از انتخاب هر نماینده با دیدگاه‌های متفاوت سیاسی است.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.