معاون سیاسی رئیس الوزرا طالبان در پی افزایش تغییرات اقلیمی در افغانستان گفت جهانیان مسئولیت‌های شان را در قبال افغانستان انجام دهند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرا در کنفرانس بین‌المللی تغییرات اقلیمی در ننگرهار گفت برای جلوگیری از زیان‌های تغییرات اقلیمی در افغانستان، مسئوليت هایی که به جهانیان به‌ویژه کشورهای صنعتی ارجاع می‌شود انجام یابد.

عبدالکبیر همچنان افزود سازمان ملل قراردادهای‌ که تاکنون در پیوند به افغانستان امضا کرده‌ است تنها به‌روی کاغذ بوده و نیاز است تا این سازمان گام‌های عملی بردارد.

به گفته مولوی عبدالکبیر، در اثر تغییرات اقلیمی در افغانستان آب‌های زیرزمینی کاهش یافته و هم‌چنان یک‌میلیون افغانستانی به مشکل تنفسی مواجه شده اند.

از سویی هم ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی در این مراسم گفت امیدواریم این کنفرانس تصویر واقعی افغانستان متأثر از تغییرات اقلیمی را به جامعه جهانی منعکس کند و جهت‌های مسئول جامعه جهانی را قانع کند تا بودجه‌ای که برای کاهش تأثیرات منفی تغییرات اقلیمی از آن کار گرفته می‌شود را بدون توجه به ملاحظات سیاسی و حکومتی به افغانستان اختصاص دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار