کعبی: نیمکت فنی تیم ملی در جام ملت ها مشکل داشت/ فوتبال ما در حال درجا زدن است

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درباره علت ناکامی تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

حسین کعبی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درباره ناکامی تیم ملی در رسیدن به فینال و قهرمانی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به نظرم مشکل اساسی ما بازیکنان نبودند و آن‌ها خوب بودند و فوتبال است و پیش می‌آید. متاسفانه اتفاقاتی افتاده که هیچ کس انتظار نداشت که ما از قطر شکست بخوریم.‌ترین‌های جام ملت‌های به تیم ملی قطر تعلق گرفت و  بهترین بازیکن، بهترین تیم و بهترین گلر از کشور قطر بودند  و چیزی نصیب بازیکنان ما نشد. ما فکر و ذهنمان بر روی ۲  تورنمنت دوستانه  در ازبکستان و اردن بود که ۲ جام به دست آوردیم و فکری برای جام ملت‌های آسیا نکرده بودیم.

او افزود: به نظرم بازیکنان مسئله  اساسی ما نبودند و نیمکت فنی ما مشکل داشت، چون این تیم ملی ما نیاز به مربی نداشت و خودشان هم برای خود مربی هستند و اگر کریم انصاری فرد و حاج صفی هم بالای سر تیم ملی می‌گذاشتند ما با این نفرات هم می‌توانستیم نتیجه بگیریم.  با احترامی که برای آندرانیک تیموریان قائل هستم، اما فقط او وظیفه خود را در تیم ملی درست انجام داد.

کعبی درباره اینکه قرارداد قلعه نویی تا پایان جام جهانی آینده خواهد بود، گفت: این تصمیم فدراسیون فوتبال است. به هر حال ۸ تیم از آسیا به جام جهانی می‌روند و دغدغه خاصی برای صعود به جام جهانی نداریم و مشکل ما صعود از مرحله گروهی این رقابت‌ها هست که تاکنون موفق نشدیم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درباره اظهارات بیرانوند مبنی بر اینکه تیم ملی فعلی بهترین نسل فوتبال ایران است، گفت: نه، با احترامی که برای بیرانوند قائل هستم، اما او اشتباه می‌کند و شاید به خاطر احساسات بیش از حد این حرف را زده است. به نظرم اگر بیرانوند دوباره به حرف‌های خود فکر کند پشیمان می‌شود.

او درباره اینکه تصور می‌کرد تیم ملی قطر قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، گفت: اصلا یک ثانیه و یک دقیقه که تیم ملی قطر در فینال باشد فکر نکردم. من گفتم اردن تیم خوبی است، اما نگفتم که تا فینال بالا می‌آید. تیم‌های آسیایی دارند پیشرفت می‌کنند، اما فوتبال ما در حال درجا زدن است. از بازیکنان فعلی تیم ملی شاید ۳، ۴ بازیکن بتوانند ۴ سال آینده برای ما بازی کنند. ما هم المپیک هم جام ملت‌های آسیا را از دست دادیم و اکنون فکر و ذکرمان جام جهانی است و ما به این رقابت‌ها می‌رویم و مشکلی نیست. به نظرم قطری‌ها با دل‌های خود بازی کردند و قهرمان شدند و لیاقت قهرمانی هم داشتند.

کعبی درباره اینکه کیفیت مسابقات جام ملت‌های آسیا را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: کیفیت بازی‌ها زیاد جالب نبود، اما از لحاظ برگزاری مسابقات، تورنمنت فوق العاده و میزبانی قطر بی نظیر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار