گلوگاه ترافیکی در مسیر شمال کشور پایان سال بازگشایی می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گلوگاه ترافیکی در مسیر شمال کشور حد فاصل منجیل _ رودبار تا پایان سال بازگشایی می شود.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: با هدف رفع گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت ضمن رعایت کامل ایمنی در طول مسیر آزادراه منجیل- رودبار  تا پایان سال  زیر بار ترافیکی قرار می‌گیرد و با اتمام عملیات تکمیلی باقیمانده در خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آزادراه منجیل-رودبار بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب و شاهراه حیاتی ارتباط از پایتخت و استان های همجوار به استان گیلان است که بخش اعظم آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده و با تکمیل ۸ کیلومتر حدفاصل منجیل تا رودبار، شاهد کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک خودرو در این محور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعتبار هزینه شده در آزادراه منجیل-رودبار را یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این آزادراه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به منظور تکمیل بخش‌های باقیمانده از جمله روشنایی تونل‌ها، دیواره‌ها، ترانشه‌ها و غیره ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در صورت تأمین ۳۰۰ میلیارد تومان این آزادراه تا  پایان سال زیر عبور خواهد رفت.

او اظهار کرد: همچنین باند دوم آزاد راه تبریز مرند حد فاصل صوفیان تا تبریز هم از جمله پروژه های هست که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

برچسب ها: حمل ونقل ، آزاد راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار