اولین کاروان محققین معین در مازندران

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران از برگزاری اولین کاروان محققین معین همزمان با سراسر کشور در مازندران خبر داد.

جهانگیر علیزاده سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اولین کاروان محققین معین همزمان با سراسر کشور در استان مازندران و در مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز (کاپیک) برگزار شد، گفت: این کاروان ترویجی همزمان با سراسر کشور در استان و به طور پایلوت در پنج شهرستان بهشهر، ساری، بابل، محمودآباد و رامسر برگزار شد.

او با اشاره به نقش محققین معین در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی، افزود: بیش از ۱۱۰ محقق معین در استان مشغول به ارائه کمک‌های فنی به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی هستند.

علیزاده با بیان اینکه نظام نوین ترویج بهترین جایگاه برای عرضه فعالیت‌ها و یافته‌های تحقیقاتی مراکز تحقیقاتی است، گفت: در نظام نوین ترویج و طرح پهنه بندی، محقق معین باید با هماهنگی بخش‌های مختلف مرکز پاسخگوی مشکلات کارشناسان مروج آن مرکز و کشاورزان باشد.

او افزود: محققان معین با همکاری و هماهنگی مستمر با مروجین پهنه و کارشناسان بخش اجرا، ماموریت انتقال دانش به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی را بر عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.