حجم آب موجود در سدهای مشهد حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب مشهد حدود پنج درصد است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد بود و کاهش حدود ۷۰ درصدی را نشان می دهد.

کاظم جم گفت: حجم آب موجود در سد‌های مشهد ۶۸ میلیون متر مکعب است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۱۲ میلیون متر مکعب بود.

وی اضافه کرد: ورودی آب به سد‌های مشهد از ابتدای سال آبی جاری (از مهر ۱۴۰۲) تا کنون پنج و ۲ دهم میلیون متر مکعب است که رقم بسیار کمی است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: حجم آب موجود در سد‌های استان نیز ۱۱۲ میلیون متر مکعب و معادل هفت درصد حجم ذخیره سدهاست که این رقم نیز در مدت مشابه پارسال ۲۸۱ میلیون متر مکعب بود.

جم تاکید کرد: با توجه به کاهش چشمگیر حجم ذخیره سد‌ها و کاهش بارندگی در مشهد و خراسان رضوی رعایت مدیریت مصرف و همراهی شهروندان بسیار ضروری است.

سد‌های تامین کننده آب مشهد شامل سد‌های "دوستی، طُرُق، اَرداک و کاردِه" است که به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارند.

خراسان رضوی دارای ۱۹ سد فعال است که در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، شِشتَمَد، جوین، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان قرار دارند که تعدادی از این سد‌ها خشک شده اند و حجم آب موجود در بقیه سد‌ها نیز کمتر از ۶ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار