بازدید بیش از ۱۵۰۰نفر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: در ایام مبارک فجر، بیش از ۱۵۰۰ نفر از شهروندان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی رایگان بازدید کردند.

"حمزه عشوری" بیان داشت: در ایام مبارک دهه فجر بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان و بویژه دانش آموزان از موزه تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست به صورت رایگان بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان تاکید کرد: نظر به رسالت موزه‌ها در ترویج و آگاهی بخشی فرهنگ حفاظت از تنوع زیستی، امید است که در آینده بتوانیم با ارتقای کیفی و کمی موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گام موثری در انتقال مفاهیم و دانش حفاظت از اجزای تنوع زیستی به نسل‌های آینده در محیط موزه‌ها داشته باشیم.

عشوری اظهار داشت: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان با داشتن حدود ۱۰۰۰ نمونه پوست‌آرایی شده (تاکسیدرمی)، مجموعه‌ای زیبا از تنوع زیستی طبیعت استان را در مقیاسی کوچک برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است که این نمونه‌ها  شامل ۲۲۵ نمونه پرنده، ۵۲ نمونه پستاندار، ۶۹ نمونه خزنده و دوزیست، ۲۷ نمونه سنگ و کانی، ۲۳۹ نمونه انواع صدف‌ها، ۲۶۵ نمونه حشره و نمونه‌های زیادی از بیوپلاست گیاهان، بذر گیاهان، اسکلت پستانداران، پرندگان و ماهیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.