ثبت بیش از ۱۹۸ میلی متر بارندگی به طور میانگین در استان کرمانشاه

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۱۹۸ میلی متر بارندگی به طور میانگین در این استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سعید قاسمی رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۱۹۸.۳ میلی متر بارش در این استان به وقوع پیوسته است که این میزان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۷۶.۴ میلی متر بوده است.

وی میانگین بارش‌های بلند مدت را طی این مدت ۲۴۰ میلی متر اعلام کرد و یادآور شد: میزان بارش‌های سال زراعی جاری در مقایسه با میانگین بلند مدت سالانه نیز ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: بررسی آمار بارندگی‌های استان در سال زراعی جاری نشان می‌دهد که پاوه با ۴۸۰، جوانرود با ۳۲۴، ثلاث با ۳۲۱، روانسر با ۲۵۱ میلی متر بارش به ترتیب بیشترین بارندگی‌ها را در استان به خود اختصاص داده اند.

قاسمی اضافه کرد: سنقر با ۱۰۵، کنگاور با ۱۱۴، هرسین با ۱۱۶، سرارود با ۱۲۳ و سومار با ۱۳۹ میلی متر بارندگی نیز به ترتیب دارای کمترین میزان بارندگی در بین ایستگاه‌های استان طی این مدت بودند.

وی یادآور شد: شهرستان کرمانشاه نیز از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۴۶ میلی متر بارندگی در آن به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد و بارندگی بلند مدت ۳۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

قاسمی در مورد وضعیت آب و هوای استان در هفته جاری نیز افزود: بر اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، شرایط پایدار و بدون بارش حاکم بر جو منطقه، همچنان تا اوایل وقت چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای فعال از ظهر چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده جو استان را تحت تاثیر گرفته به تناوب سبب وزش باد، بارندگی، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود که بارش در روز‌های پنجشنبه و جمعه و در نیمه غربی، از شدت بیشتری برخودار خواهد بود و سبب آبگرفتگی معابر و رواناب در اغلب نقاط استان خواهد شد .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.