بیست و هشتمین نشست کشور‌های عضو گروه پنج با عنوان سلامت زنان و خانواده در تهران آغاز شد.

بیست و هشتمین نشست کشور‌های عضو گروه پنج با عنوان سلامت زنان و خانواده با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، وزیر بهداشت و مسئولان و کارشناسان نظام سلامت کشور‌های عضو و نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران آغاز شد.

هدف کلی نشست کشور‌های عضو گروه پنج (جمهوری عراق، افغانستان، جمهوری اسلامی پاکستان، جمهوری تاجیکستان، جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان) و سازمان جهانی بهداشت توسعه و ارتقای سلامت کشور‌های منطقه، است .

بیست و هشتمین نشست جی 5 با عنوان " سلامت زنان و خانواده " با حضور وزرای بهداشت این کشور‌ها راهکار‌های مشترک ارتقای سلامت زنان و خانواده را بررسی می کند.

برگزاری بخش های تخصصی درباره بررسی آخرین وضعیت شاخص ها، برنامه‌ها و دستاورد‌های سلامت زنان، بررسی مهمترین چالش‌ها و تهدید کننده‌های سلامت زنان در کشور‌های عضو و بررسی مهمترین رویکرد‌ها و برنامه‌های آتی و چشم انداز سلامت زنان در سطح منطقه، از جمله بخش‌های این نشست سه روزه است که مهمانانی از ۲۰ سفارتخانه‌ درباره این محورها با یکدیگر تبادل نظر می کنند .

بیست و هشتمین نشست کشور‌های عضو گروه پنج از امروز ۲۴ بهمن تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار می‌شود.

دور پیشین این نشست ( بیست و هفتمین نشست کشورهای عضو گروه پنج ) نیز - هشتم مهر امسال با موضوع دیپلماسی سلامت و نظام‌های دارو و تجهیزات پزشکی در تهران با حضور سفرا و کارداران کشورهای عراق، افغانستان، هند، کوبا، قطر، عربستان، عمان، لبنان، لیبی، سوریه، تونس، پاکستان، برزیل، کنیا، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، بلاروس، امارات برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار