ابربحران سالمندی در انتظار ایران + فیلم

در آینده تعداد قابل توجهی از جمعیت ایران سالمند هستند.

حسام‌الدین علامه، رئیس سابق دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ جمعیت سالمندان ایران از ۳۰ میلیون عبور کند و در دهه ۱۴۳۵ تا ۱۴۴۵ که اوج سالمندی ایران پیش‌بینی می‌شود جمعیت سالمندان ایران بالغ بر ۳۳ درصد خواهد بود.

او ادامه داد: در سال ۱۴۱۰ میانه جمعیتی ایران به ۴۰ سال می‌رسد و در سال ۱۴۴۵ میانه جمعیتی ایران به ۵۰ سال می‌رسد. این در حالی است که در سال ۱۴۴۵ کشورهای همسایه ما جزو چند کشور جوان محسوب می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
فایده داشتن یک جمعیت جوان بیکار یا با دستمزد پایین چیه؟
بزار کشور پیر شه، حداقل دیگه بخاطر ادما زیادی که وارد دوره کهنسالی میشن جوون های اون دوره(ابر بحران کهنسالی) کمتر برای بدست اوردن شغل و درآمد سختی و مصیبت میکشن.

بعنوان یک جوون دهه هفتادی که الان 23 سالم هست، هیچ امیدی به پیدا کردن شغل مناسب و با درآمد کافی ندارم.

زمان پدرها و مادرهای ما، طرف با پایین ترین مدرک دانشگاهی یا کوچکترین تخصص وارد بازار کار میشده و حقوق مناسبی هم دریافت میکرده اما حالا چی؟ الان باید خیلی خوب باشی و در حد یک فوق تخصص توی یک زمینه کاری بدونی تا جایی بهت کار با حقوق خوب بدن. مدرک دانشگاهی که چندسال براش زحمت کشیده شده بواسطه اینکه مسوولین با هدف گسترش علم دانشگاه ها رو گسترش دادن، دیگه کسی براش تره هم خورد نمیکنه چون که میگن تو این مدرکی که داری هزاران ادم دیگه هم توی این مملکت دارن پس بی فایده است.

این مشوق هایی که الان دولت داره به مردم برای افزایش جمعیت میده همش بازی با افکار مردم هست، انسان ناآگاه هیچوقت نباید این حرف ها رو باور کنه. امثال وام ازدواج ، فرزند آوری و غیره همش بی فایده است چون اینها قراره که فقط بصورت کوتاه مدت گره گشا باشن و اون چیزی که واقعا مردم نیاز دارن اقتصاد خوبه که توی کشور ما نیست و نخواهد بود.