تشکیل حدود ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده قاچاق در آذربایجان‌غربی

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۸ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال در قالب ۴۶۵ پرونده در استان تشکیل شده است.

ایرج مرندی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در طول دی ماه امسال در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۷۲۷ مورد بازرسی از سوی بازرسان این اداره کل صورت گرفته  که این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۸۰ فقره پرونده تخلف صنفی شده است.

وی اضافه کرد: امسال برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان ۴ هزار و ۷۸۲ مورد بازرسی انجام و ۴۶۵ فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۱۸ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال تشکیل و برای تکمیل مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: امسال در راستای نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی در سطح استان ۶۱ هزار و ۷۴۱ مورد بازرسی توسط بازرسان اداره کل صمت استان انجام شده است.

مرندی افزود: بازرسی‌های انجام شده در ۱۰ ماهه نخست سال منتج به تشکیل ۷ هزار و ۶۴۸ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۲۲ هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال شد که برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع دارای صلاحیت ارجاع شده است.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی در بررسی عملکرد شرکت‌های وارد کننده ۱۳۳ پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۱۶ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال تشکیل شده و برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

مرندی با اشاره به افزایش نظارت و بازرسی بازرسان اداره کل صمت گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال با توجه به بازرسی‌های انجام شده در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال تعداد بازرسی‌های انجام شده ۴۵ درصد و پرونده‌های تشکیل شده ۷۴ درصد و ارزش آن‌ها ۳۲۳ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.