استادان و اندیشمندان هشت کشور در همایش بین‌المللی «مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپاییان» در دانشگاه اصفهان شرکت کردند.

دبیر بخش تبلیغات و رسانه این همایش گفت: استادان و اندیشمندانی از کشور‌های فرانسه، آلمان، امریکا، عراق، لبنان، هند، بنگلادش و اندونزی در این همایش به صورت حضوری و برخط (آنلاین) مقالات خود را به صورت سخنرانی و مقاله ارائه کردند.

سیدعلی اصغر هاشم‌زاده با بیان اینکه ۱۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده، افزود: ۱۹ مقاله ارسالی از خارج کشور است.

او با اشاره به استقبال خوب استادان و اندیشمندان از این همایش گفت: ۵۰ مقاله از بین مقاله‌های رسیده به منظور ارائه در پنج نشست تخصصی همایش برگزیده شد.

هاشم‌زاده افزود: «مصدر و خاستگاه قرآن در تحقیقات اروپاییان»، «نسخه‌شناسی قرآنی از منظر مُحققان اروپایی»، «سیر مطالعات تاریخ قرآن در اروپا»، «باستان‌شناسی قرآن»، «نسخه‌شناسی سیرۀ نبوی (ص) از منظر پژوهشگران اروپایی» و «نقد روش‌های پژوهشگران اروپایی در معرفی سیره رسول‌الله (ص) به جامعۀ اروپایی و فضای آکادمیک» از محور‌های این همایش است.

رویکرد این همایش نیز ایجاد زمینه‌های همفکری و همکاری در حوزه مطالعات قرآنی و سیره پژوهی بین پژوهشگران مطالعات اسلامی در کشور‌های مختلف است.

همایش بین‌المللی مطالعات قرآنی و سیره نبوی از منظر اروپاییان به همت دو گروه علوم «قرآن و حدیث» و تاریخ دانشگاه اصفهان با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر داخلی و خارجی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.